![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
![]() Hej
Jag har köpt en Optoma HD65 projektor på HIFiklubb-butiken, dessutom var det på köpet: projektorduka 77" = ca 190cm beredd och 120 cm höjd. Men jag köpte tupplur från IKEA 200x195 cm för 349 kr bara! Projektoren är OTROLIGT braaaa bildkvalité, o det är mycket skarpt och klar bild. Det kostar 6450 kr bara! http://www.hifiklubben.se/produkter/...jektor_vit.htm |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
|
Citat:
Krama din tisse från mig... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
dukan va?
ja det är mindre, projektoren mer synligt för tittaren som ser framför uppe i taken, mer störande, men jag ville ha större dukan från ikea, då står projektoren bakom tittaren. Äkta dukan kostar 1500-2000 kr juh... glöm det. Plus jag satt upp "tupplur"-dukan i taken så hänger den i taken, men "på-köpet-dukan" har bara 130-140 cm höjd, så går det inte att hänga i taken... det är avsett för att hänga i väggen. Tupplurs höjd är 195 cm. Dessutom att välja mer frihet att projektoren sättas neråt eller uppåt (alltså justering). Jag har märkt; när jag ligger på soffan så kan jag sätta projektoren neråt, för att bilden ligger lågt då är det bekvämligare för nacken. Om jag sitter o rakt framför dukan så sätta den uppåt. Perfekt! Tupplur har bar ca 5 x 5 cm tjock... medan "på-köpet-dukan" har ca 10 x 10 cm... Jag ska sälja den "på-köpet-dukan" ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
![]() ![]() Mycket nöje med din nya fina projektor? |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
|
Citat:
Men jag sa juh: tupplur från ikea ![]() Länken från IKEA: http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/80130663 Den är 100% mörkläggande och akrylbelagda bomullsväven. Så får projektor-ljuset inte släppa igenom väven bara. Det blir försämrad bildkvalité i dukan utan akrylbelagda väven. En tips: Det passar utmärkt för måleriduka. t.ex. oljemålning. Jag köpte 3 st därifrån, o klippade delar som gick till måleridukar... Frukansvärt billigare än t.ex från konstnärsbutiker. Jag är mycket nöjd! Jag tittade på Fassbinder film med projektoren igår kväll. Käkade popcorn o Schwepper Lemon med mörk rom o sockerlag. Smakade liiiite som cola o skön salongberusen ![]() Det finns folk som köper vansinniga grejer. t.ex. http://www.minhembio.com/21Andreas/103510 Läs där listor därmed prislistor vad han köpte för... o rullar ner så får ni titta bilder... Jag skulle aldrig göra där så... För mkt överdrivet tycker jag. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Aha, en rullgardin
![]() Låter som du hade en angenäm kväll med nya kompisen. Ha det gott |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
Jopp. Det blir rätt kul
![]() Tack, detsamma! Måste springa ner o köpa grädde o ägg till hemgjord vitchokladglass, recepten från fransk-Schweiz... Jag bakade Tryffelkaka med tryffelfyllad i torsdags o fixade fyllningen igår. Så behöver det vitchokladglass... Kakan krävs 2-3 vilodagar. ![]() Det heter Tarté de le tryffel avec pâtissièreganache Grand Marnier. Om jag minns rätt.. hahaha ![]() Många svimmade av det efter de fick smaka. Speciellt tjejer. Sant. ![]() det är jättebra tips för killar som ska baka inför tjejerna ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 12:26.