![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
![]() jag skulle vilja ha tips på lite lättare kläder men som även är snygga jag är inte så bra en så det kan vara bra att börja med nåt lite lättare.
(jag är 11 år och säkert yngst på sysidan!) kram alexandra!! ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Vilken klädstorlek har du, eller hur lång är du? Kul med unga som syr.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
jag har storlek 140 men tar nog 146 !
kram och tack för svaret!! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
jag skulle hels vilja ha nåt lätt munster att rita av tycker det är såå svårt att följa rätt linje!!
kram alexandra!! ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Om du tycker det är svårt att rita av mnöster ska du få ett tips av mig.
Det är svårt att hålla reda på vilken linje man ritar av när man lägger på mönsterpappret eller hur? Det blir mycket lättare om man fyller i strecken med en tuchpenna i avvikande färg innan du lägger på mönsterpappret. Så brukar mina elever få göra det brukar funka bra./Bibbi |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Jag har funderat lite på vad du skulle kunna tänkas sy men eftersom jag inte riktigt vet hur mycket du kan och hur mycket hjälp du kan tänka dig att få av mamma så är det svårt. Kan du sy t ex blixtlås i ett par byxor eller vill du ha resår i midjan.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
De mönster som finns i skolan brukar vara enkla att följa och rita av, dessutom brukar lärarna bli jätteglada om man är extraintresserad av något...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
|
burda har en katalog med kläder som är enkla att sy, men de är ju i vuxenstorlek... din lärarekanske kan hjälpa dig att förminska dem?
annars finns det säkert mönster till barnkläder som inte är så jättesvåra att göra, och det brukar vara markerat i katalogerna när man bläddrar. mönsterkatalogerna hittar du i tygbutiker ![]() att rita av mönster tycker jag också är svårt, ibland satt vi med pappret mot fönstret och ritade av när jag gick i skolan ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
|
![]() Kjolar är lätt!
En omlottkjol i färgstarkt, tunt tyg som man fållar runt om och syr i ett knytband upptill kan bli hur snygg som helst! Om man är elva kan man också göra snygga kjolar av tubstickad trikå, stretchtyg som är som en strumpa man bara kryper i. Klipp lagom läng och fålla ev med tvillingnål eller sy med sicksack precis i kanten. |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 17:07.