![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
![]() |
#1 |
|
Vill bidra med ett skötselråd: när man vattnar en brudorkidé så akta så det inte blir kvar vatten i bladrosetten för då finns risk att den ruttnar
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Ett litet tips till om orkideér.
Häng den upp och ner i ett träd ute på sommaren så mår den kanonbra. Upp och ner... för att det inte ska samlas vatten i bladrosetten som föregående inlägg. Vattna med regnvatten, det mår den bäst av. Köpte flera orkideér på tradera och olyckligvis fick jag med ohyra så alla min egna och de köpta dog. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Jag vattnar mina orchideér när rötterna är vita.
Då dränker jag dem i ca 20 -25 minuter, tills rötterna är gröna. Sedan klarar de sig 7 - 10 dagar till nästa dränkning |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Jag gick just och vattnade min enda kvarvarande orkide och gissa vad jag upptäckte!! jag har också en liten keiki på min.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Vad var det för ohyra du fått? Brudorkidéer som fått sköldlöss blir fina igen om man använder bladglans - kan även förebygga med det...
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
Det var ju typiskt
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 07:08.