Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Symaskiner > Allmänt om symaskiner
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Notiser

Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Prev Föregående inlägg   Nästa inlägg Next
Gammal 2008-10-02, 17:55   #14
ichigo ichigo är inte uppkopplad

Om det är så att de vägrar laga symaskin som är köpta i utlandet tycker jag att det är mycket dumt och slår bara mot dem själva. Självklart säger de för att de vill att du ska köpa deras symaskiner. Ibland häpnar man över hur konstiga svenska syrelaterade säljare är. Vägrar inse att folk är mer globaliserade nu och mer smarta också. Då tycker jag att man ska passa på att laga ändå, och tjäna pengar på det. För om de vägrar laga maskin så blir det inga pengar in alls. Lite dumt, eller hur?

Jag pratar självklart om vanlig service och reparation, inte garantiärenden. Garantiärenden får man klara upp först med originalförsäljaren.

Samma sak, om man köper beg symaskiner. Tyvärr finns det faktiskt reparatörer som ljuger eller vägrar att serva gamla symasiner. T.ex. ljuger att det kostar 5 gånger dyrare att laga sådant (i hopp att pracka på ny maskin), eller att delar saknas. Då är det bara att byta gubbe och anlita någon annan! Då får gubben skylla sig själv för förlorad inkomst.

Jag har köpt en beg symaskin från tyskland och har inte haft problem med att få den servad. Man behöver inte heller säga vart man köpt maskinen, eller hur?

Om det är amerikansk maskin kanske det blir lite knepigt med elen, förstås. Men alla 220-voltsmaskiner borde gå bra att lagas här. Om delar saknas så får man gå till en annan eller leta efter delar själv, speciellt om det är gammal beg maskin.
ichigo är inte uppkopplad   Svara med citat

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 00:02.