![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
Tyget korvar sig
Hejsan, jag har ett problem med ett speciellt tyg. det är någon form av stretch tyg men väldigt sladdrigt sådant. när jag syr med overlocken på andra tyg blir sömmen fin, men när jag syr i detta tyg så korvar sig tyget och låsningen mellan tråd 3 å 4 (dvs de som kastar tyget) låser i luften då tyget drar ihop sig i kastsömmen. ahhh jag blir tokig har provat det mesta jag kan komma på, differentialmätaren, bytt nålar, trådspänning och mataren som matar tyget (kommer ej på namnet).
har någon nån aning om vad jag kan göra så hjälp. Therese |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Beror ju på vad det skall bli men har du provat underlägg? eller dubbelt tyg?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Hej
Ett förslag är att du lägger smörgåspapper mellan tyget och symaskinen. tyget matas då bättre. Pappret drar du lätt bort när du är färdig. Jag har gjort så då jag sytt underkläder i mycket tunna stretchiga tyger. Lycka till |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 18:41.