![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
|
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne | Betygsätt ämne | Visningsalternativ |
![]() |
#13 |
|
Jag tror du måste ha ritat av fel för när jag går in i mönstret och mäter så stämmer alla mått.
Jag kollade minsta storleken 92 och om man mäter bredden på mönstret så är avståndet på yttertyget från nederkant ärmhål till ytterkant knäppning 26,6 cm. Invikningen är 5,8 cm och måttet på fodret är 15 cm vilket stämmer (26,6-5,8-5,8=15). När det gäller längden så är yttertygsdelarna 15,6 cm resp 34,6 cm och fållen 2,3 cm. Fodret är 45,2 cm. Det blir en skillnad på 4mm (15,6+34,6-2,3-2,3=45,6) men det är knappast några problem. Så kolla mönster delarnas mått en gång till, det verkar som om du fått för mycket tyg i framkant på fodret. (det verkar fela åt rätt håll i alla fall, bättre för mycket än för lite) Lycka till! |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 01:48.