![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
![]() Jag råkade välta en kopp kaffe (utan mjölk) rakt i sängen. Jag rev snabbt undan kuddar och täcke. Men kaffet hann att tränga igenom madrasskyddet, bäddmadrassen och en liten fläck på resårbotten.
Hur får jag rent detta. Madrasskyddet går ju att tvätta i maskin. Bäddmadrassen är 160 bredd och tjock så tvättmaskin är uteslutet. Kallt eller varmt vatten? rengöringsmedel eller ej? Hur gör jag bäst? Kan tillägga att både bäddmadrass och resårbotten är klädda med naturvitt tyg! |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Det finns möbeltvätt på sprayburk. Det blir som ett skum som man låter verka och sedan torkar med trasa på. Skummet liksom lyfter upp fläcken/smuts. Det borde fungera. Vet att jag använt mig av sådant skum när jag tvättat mina stolar i bilen samt min stol på jobbet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Kallt vatten tar bort de flesta fläckar, om man tar det på en gång.
Badda på med kallt vatten, när du inte kan lägga allt i "blöt" |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Prova blöta fläcken med kallvatten och strö på potatismjöl. När det torkat så dammsuger du.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Tack alla jag börjar med kallt vatten och ser hur det går.
|
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 08:33.