![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
Notiser |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne | Betygsätt ämne | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
|
Problem med Janome coverpro 1000 cp
Har läst recensionerna om denna maskin och de flesta verkar nöjda.
Är det någon mer än jag som tycker att det är extremt trångt under pressarfoten? Jag syr mycket i trikå och fleece och det går knappt att få under tyget när man ska fålla. Även om jag lyfter extra på pressarfoten. Sen får jag hoppstygn hela tiden. Främst när man ska över tjockare skarvar. Mycket irriterande eftersom hela skiten repar sig då. Tacksam för tips och råd. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Hej
Jag ha en likadan maskin. Lite trångt är det under pressarfoten men jag har vant mig. Däremot hoppstygnen retade jag mig också otroligt på. Fick tipset av en symaskinssäljare att man ska byta nålarna vid hoppstygn. Nu funkar det hur bra som helst. Tänk dock på att det inte bör vara för tjocka lager du syr igenom för då strular det. Tror att de flesta covermaskiner har svårt med tjock lager. Husqvarnas täcksöms maskin klarar inte skarvar över huvudtaget (enligt deras återförsäljare) |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Hej!
Jag har också en sån maskin och visst är det trångt, jag skulle sy resår i ett par trosor och kunde inte se var kanten låg. För att kunna se ordentligt satte jag på den genomskinliga foten (extra tillbehör) men då gick det med svårighet att få in tyget och det tog ett tag innan jag upptäckte att den pressarfoten tippade framåt, det var orsaken till att det blev extra trångt. Jag köpte min maskin i England och hade en del brevväxling med Russell och han rådde mig från det ena till det andra och han tittade också på maskinerna de hade där och det skulle vara så skrev han. Jag trodde ju att det var något fel på min maskin. Till slut så bytte jag till pressarfoten som följde med och den stod rakt horisontellt och det blev lättare att få in tyget då. Jag har inte sytt så mycket på än så jag vet inte hur den tar sig över sömmarna men visst skulle man önska att det vore bättre utrymme. Lapplotte |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Men den borde ju klara att sy över en vanlig overlockad skarv. Annars är ju maskinen helt bortkastad.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
|
Citat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 03:44.