Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Symaskiner > Allmänt om symaskiner
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Notiser

Svara

Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2008-08-17, 12:14   #1
Jacksson Jacksson är inte uppkopplad

Problem med Janome coverpro 1000 cp

Har läst recensionerna om denna maskin och de flesta verkar nöjda.
Är det någon mer än jag som tycker att det är extremt trångt under pressarfoten? Jag syr mycket i trikå och fleece och det går knappt att få under tyget när man ska fålla. Även om jag lyfter extra på pressarfoten.
Sen får jag hoppstygn hela tiden. Främst när man ska över tjockare skarvar. Mycket irriterande eftersom hela skiten repar sig då.
Tacksam för tips och råd.
Jacksson är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-08-17, 13:07   #2
gullum gullum är inte uppkopplad

Hej

Jag ha en likadan maskin. Lite trångt är det under pressarfoten men jag har vant mig. Däremot hoppstygnen retade jag mig också otroligt på. Fick tipset av en symaskinssäljare att man ska byta nålarna vid hoppstygn. Nu funkar det hur bra som helst. Tänk dock på att det inte bör vara för tjocka lager du syr igenom för då strular det. Tror att de flesta covermaskiner har svårt med tjock lager. Husqvarnas täcksöms maskin klarar inte skarvar över huvudtaget (enligt deras återförsäljare)
gullum är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-08-17, 14:41   #3
lapplotta lapplotta är inte uppkopplad

Hej!
Jag har också en sån maskin och visst är det trångt, jag skulle sy resår i ett par trosor och kunde inte se var kanten låg. För att kunna se ordentligt satte jag på den genomskinliga foten (extra tillbehör) men då gick det med svårighet att få in tyget och det tog ett tag innan jag upptäckte att den pressarfoten tippade framåt, det var orsaken till att det blev extra trångt. Jag köpte min maskin i England och hade en del brevväxling med Russell och han rådde mig från det ena till det andra och han tittade också på maskinerna de hade där och det skulle vara så skrev han. Jag trodde ju att det var något fel på min maskin. Till slut så bytte jag till pressarfoten som följde med och den stod rakt horisontellt och det blev lättare att få in tyget då. Jag har inte sytt så mycket på än så jag vet inte hur den tar sig över sömmarna men visst skulle man önska att det vore bättre utrymme.
Lapplotte
lapplotta är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-08-17, 15:20   #4

Men den borde ju klara att sy över en vanlig overlockad skarv. Annars är ju maskinen helt bortkastad.
Gammal 2008-08-17, 15:21   #5

Citat:
lapplotta skrev:
Hej!
Jag har också en sån maskin och visst är det trångt, jag skulle sy resår i ett par trosor och kunde inte se var kanten låg. För att kunna se ordentligt satte jag på den genomskinliga foten (extra tillbehör) men då gick det med svårighet att få in tyget och det tog ett tag innan jag upptäckte att den pressarfoten tippade framåt, det var orsaken till att det blev extra trångt. Jag köpte min maskin i England och hade en del brevväxling med Russell och han rådde mig från det ena till det andra och han tittade också på maskinerna de hade där och det skulle vara så skrev han. Jag trodde ju att det var något fel på min maskin. Till slut så bytte jag till pressarfoten som följde med och den stod rakt horisontellt och det blev lättare att få in tyget då. Jag har inte sytt så mycket på än så jag vet inte hur den tar sig över sömmarna men visst skulle man önska att det vore bättre utrymme.
Lapplotte
Aha! Jag har också köpt min därifrån och precis som du bytt till den genomskinliga foten. Då ska jag byta tillbaka och se om det blir bättre.
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 03:44.