![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
![]() Hej hopp!
Jag funderar lite över det här med att micra fleece. Är det någon som gjort det? Har sett en rolig vetevärmare, i form av en ödla, sydd i fleece, som tydligen ska gå att micra. Nån som har koll på det? Hur länge man ev ska micra och om det är nåt särskilt man ska tänka på eller så? Hoppas nån kan hjälpa. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Kan tyvärr itne svara direkt på din fråga. Men den förta tanke som slår mig är att man borde ta av fleecen innan man micrar vetevärmaren.
Dvs. att du gör ett avtagbart fodral till den. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Fleec är gjort av plast så det smälter tror jag.
mia |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Jo, jag vet ju det. Har funderat på det, men tänkte att det går ju bra att torktumla fleece, fast det kanske inte är samma värme...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Jag tror inte det smälter. Prova att micra en bit fleece innan du syr.
Plastskålar smälter inte i micron....jo kanske om man kör alldeles för länge och det ska du väl inte göra med "ödlan" heller. Bara så att den blir mysigt varm...kanske någon minut bara?! |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Du får väl använda micro-fleece!
![]() skämt åsido, jag har ingen aning... |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
Jag har lyckats smälta en del av en vante, som jag skulle torka, för sonen ville ha den snabbt. Men det var kanske var någon metalldel där, jag minns inte.
En nackdel med fleece kan vara att det isolerar en del, dvs värmen från vetet går inte igenom lika bra. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
|
Jag har sydd vetekatter i fleece, men då är det en lös innerkudde att micra.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
|
Oftast om det smälter så är det antingen för att materialet inte tål det, men även om material tål micro så kan det smälta/brinna t.ex. om det är mycket blött så värms vattnet upp tills det kokar och det värmer förstås också upp materialet det är i. Så det låter inte smart att micra blöta saker.
Huruvida ren torr fleece tål micro eller inte vet jag inte. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
|
Jag har mycket begränsad erfarenhet av att micra tyg, men har ändå lyckats ha en bränn/smält.incident, men det var inte tyget i sig som gjorde att det gick som det gick, utan det var lite smuts (minns inte vad) på det som gjorde att det blev bränt. Så det måste man se upp med vilket material man än har!
|
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 01:16.