![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
Långsam husqvarna - trimma?
Min Husqvarna Viking Daisy 325 går enligt mig VÄLDIGT långsamt. Maskinen jag hade tidigare gick betydligt snabbare. Jag håller på att bli tokig när jag ska sy långa raksömmar, typ gardiner. Finns det någon spärr jag lyckats missa?
Någon som kan hjälpa mig med det här? Det är fruktansvärt tidsödande med så långsam körning. /Nexan |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
En maskin som är välanvänd går mycket fortare än en ny, det beror på slitage, enligt min symaskinshandlare.
Har Du en ny maskin nu, kan det bero på det. Men det brukar också finnas någon knapp eller reglage för att reglera hastigheten. Titta i Din instruktionsbok |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Instruktionsboken hjälpte föga...
Tack, men instruktionsboken var inte till mycket hjälp, tyvärr... och om den hjälpt hade min fråga inte funnits här heller.
![]() Att en gammal går fortare kan jag köpa, men inte att det är så här stor skillnad! Minns att min mamma brukade dra ut spolrullen för att få en långsammare gång när jag var liten och skulle få sy. Har letat efter en sådan funktion för att se om det är någon sån som ligger i, men jagv finner inget sånt! Grrr! |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Den funktionen kanske inte finns på just Din maskin!
De lite dyrare maskinerna brukar ha den funktionen. Du får väl höra med symaskinshandlaren om den ska gå så sakta. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Jag brukar trycka ner pedalen uppe till vänster för att få lite extra fart. Har en 230 som också brukar kallas Daisy.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Det låter som att den är felinställd.
Håller med övriga om att det kan vara så att din maskin är inställd på långsam sömnad. Att du bara ska ändra på något reglage.
Ring upp någon butik som är återförsäljare för din symaskin eller där du köpt maskinen, de brukar på studs kunna tala om var den knappen sitter på just din symaskin om inte annat så har de kanaler och kan snabbt återkomma till dig med råd och rön. Lycka till! |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
Jag har läst igenom min instruktionsbok och inte heller hittat någon knapp om att ställa om till långsammare/snabbare sömnad. Det enda som skrivs är om maskinen går trögt så ska man rengöra undertrådshuset genom att ta bort stygnplåten och rensa under spolkorgen. Om inte det hjälper så ska man lämna in symaskinen på service.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
|
Kan också vara pressarfoten som håller på att bli sliten. Eller motorn också. Om det inte finns någon reglage/knapp vill säga. Lite dum tanke kanske, men kanske det finns någonting som blockerar pressarfoten så att man inte trycker ner den fullt ut? Kanske någonting som ligger mellan "skivorna"?
Kanske är det dags för lite service? |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 19:52.