![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
Notiser |
|
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne | Betygsätt ämne | Visningsalternativ |
![]() |
#4 |
|
Så här gör jag med min fot...
Hej!
Jag trär in snedslåbandet så att den sticker ut en bit bakom pressarfoten. Använder den biten för att få ett snygg avslut. Snedslåbandet får hänga fritt. Sedan lägger jag in tyget i springan på pressarfoten, kontrollera så att den ligger längst in i springan slätt och fint. Fäll ner och pressarfoten och börja sy. Under sömnaden. Se till att snedslåbandet ligger rätt dvs lika mycket tyg både i den övre och undre "fåran" och att bandets vikta tyger är inåt. HÅll tyget i springan och sy. Prova på en tygbit först. Jag tycker att det är lite svårt att få i bandet så jag gör så här. Tar en dubbel tråd och syr fast mitt på bandet. Låter nål och tråd vara kvar och för nålen genom syfoten och efter följer snedslåbandet. Ja, det är inte så lätt att förklara i ord men jag hoppas att du förstod hur jag menade. Om inte så här av dig. Du spar mycket tid och jobb när du har lärt dig att använda denna pressarfot. Ha dé! |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 03:41.