![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
Typsnitt för handbroderi ?
Jag ska till att brodera text för hand och skulle vilja få tag på gamla typsnitt i olika "grader".
Finns det något program för det eller kanske någon sida med det ? Vad som vore perfekt är om man kunde skriva in texten och sedan välja typsnittet, så man ser hur det ser ut och välja därefter. Jag är helt ute och cyklar så alla tips är välomna. Jag är inte ute efter korsstygn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Nu kanske jag cyklar lika som du men om jag förstått dig rätt så vill du bara förhandsgranska och skriva ut. Det kan du ju enkelt göra i Word!!
Typsnitt finns i mängder att ladda ner från nätet. Så kan du skaffa lite gamla böcker med monogram. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
På http://www.dafont.com/ finns det massor av typsnitt att ladda ner. Både gammaldags och annat.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Grejen är att jag skulle vilja se hur broderiet är gjort också,alltså stygnen,lutning osv.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Det borde du kunna göra i Stitch: http://people.dsv.su.se/~henrikbe/stitch/
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Är det vitbroderi du är ute efter. Den gamla tekniken att sy monogram?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
Ja det är väl det närmaste tror jag.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
|
Då rekommenderar jag nån gammal märkbok.Finns i uppsjö på Tradera.
|
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 19:23.