![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
Notiser |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne | Betygsätt ämne | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
|
Skillnad cover pro och overlock?
Vad är det för skillnad på overlock och en coverpro???
Tyskland |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Om jag inte har rört till det så är en
cover pro, eller en cover-maskin, en sorts overlock som bara syr täcksöm, möjligen någon mer. Täcksom är den där det är två raksömmar på rätsidan och sicksack på avigsidan. Men cover pro låter som ett speciellt namn på en speciell covermaskin från en symaskinstillverkare. En overlock, kort beskrivet, skär, kastar/sicksackar och syr ihop på en gång. Det finns också olika sömmar på en sådan, fyrtrådig overlocksöm, tretrådig, rullsömmar osv. En coverlock är en overlock som också kan sy täcksöm. Huruvida coverpro:n du menar är en täcksömsmaskin enbart eller en kombinerad vet jag faktiskt inte, men om du söker på tillverkarens hemsida så borde du få den infon... Hoppas att du blev lite klarare. Vet inte om jag lyckades förklara begripligt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Bugar och tackar för förklaringen av cover pro.
Tck snälla .Nu förstår jag.
Jag har en overlock själv och kunde inte förstå vad det andra var. Tyskland |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Cover pro syr bara täcksöm. Fungerar som ett bra komplement till en vanlig overlock
|
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 06:55.