![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
Tygbutik i Dalarna?
Jag och min familj ska nästa vecka iväg på semester i Dalarna, vi har planerat att åka till Mora och Leksand men vi tar det som det kommer. Jag undrar nu om någon vet om det finns några bra tygaffärer/ sytillbehör däromkring?
Och gärna om det finns någon annan bra butik att gå in i eller något annat att göra där? MVH Johanna |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Hej!
Mia från miasquiltbod kommer att vara i Våmhus 1 mil norr om Mora.Hon har mycket tyger. http://www.miasquiltbod.se/ Så här skriver hon på sin hemsida: Jag har tömt och stängt butiken och är i Våmhus och har syveckor vecka 27-29 Under tiden 29:e juni till 20:e juli är ni välkomna att handla i Våmhus Bygdegård Våmhus ligger ca 1 mil norr om Mora. Ring mig på mobilen om ni vill veta mer 070-6967500. Efter den 20:e juli ska jag ha lite semester är det tänkt... Lycka till Carina |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Tygkällaren i Mora
Mitt tips blir Tygkällaren i Mora. Kommer du från Rättvik så ligger affären till vänster i första ronellern före innan du kommer till Mora. I samma hus som Kapp-Ahl och Mio möbler.
Tygkällaren har massor av tyger och tillbehör. De har nog störst sortiment i norra delen av Dalarna. Tips nr 2: Om du är intresserad av lapptäckstyger så har du Annicas symaskiner i centrala Mora. Bra priser och trevlig innehavare. Och precis som förra svaret så kan du besöka bygdegården i Våmhus där det pågår sykurs i lappteknik. Så tygerna hon har med sig är lapptäckstyger. För övrigt så pågår det en lapptäckesutställning i Kråkberg. I Borlänge har du Rosa Huset. En jättestor tygaffär där du kan hitta i stort sett allt. Men inte vidare värst billigt. Affären ligger på vänster sida före innan du kommer till Borlänge och Kupolen om du kommer Ludvikavägen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Tygkällaren i Mora är mitt tips också, där har jag fyndat stuvar flera gånger när jag varit på väg till dalafjällen.
Behöver du något i Bernina-väg så är Börje och Ingalill på Symaskinsbutiken i Mora himla trevliga och hjälpsamma. Rosa huset i Borlänge är bra och välsorterat men inte värst billigt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
I Venjan, en by ca 5 mil utanför Mora finns Petterssons manufaktur.Det är mest stuvbitar och remsor men folk från alla håll åker dit.Syr man lapptäcken eller annat i lappväg är det värt ett besök! Hjälp får man med färgsättning och sömnadsinstruktioner eller vad man nu har för problem.Det brukar vara öppet mellan 10.00 - 13.00 men nu isemestertider är det nog säkrast att ringa före.
|
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 21:58.