![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
Sy upp brudklänning?
Hej tjejer.
Jag har en helt underbar brudklänning, jag ska gifta mig på lördag. Efter att klänningen har blivit stryken på kemtvätten så är den plötsligt lite för lång på framsidan, tror ni jag kan sy upp den bara fram, det handlar om en 1,5 cm, jag har en bra symaskin och är ganska duktig på att sy. för det borde väl bara vara raksöm eller? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
När jag jobbade på ett ställe som hyr ut balklänningar så hände det att vi sydde upp klänningar bara fram så det är inga problem
![]() Om du sprättar upp sömmen som är nere, för jag antar att det är en söm där, där du behöver fålla upp och sen stryker en ny kant så blir det jättebra ![]() dålig på att förklara så jag hoppas du förstår vad jag menar. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
kan jag inte bara vika tyget och fålla det och sy det med raksöm, istället för att sprätta tänkte jag?
eller blir det för knöligt? |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Jo det går ju det oxå, men det blir finare om man sprättar sömmen och syr en ny raksöm.
Bara sprätta just där du behöver fålla upp, inte runt hela klänningen. Men det beror ju helt på vad du tycker, om det gör nåt att det blir en liten kant eller inte. Fast å andra sidan så är det väl ingen som ska studera fållen på klänningen heller ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 17:09.