![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
några tips till 30 års kalas??
Blir hela 30 på söndag 6/7 och har festen på lördag. blev några utskick i inbjudningar, familj, släkt, kopmisar och jobb, tycker att en del tackar nej eftersom det är mitt i semestern och de har annat för sig, men inte denna gången inte, vi blir 65 med alla barnen. behöver lite som man kan aktivera både barn o vuxna med, någon lek kanske. vi börjar med att spela brännboll och sen ska vi äta....sen hade det varit roligt att göra något.. alla ideer och tips är välkomna. har inte så stor trädgård över då jag satt upp två tält, en studsmatta och en pool..
hoppas bara att solen vill vara med och fira!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
En rätt rolig lek är "kören", fast kanske att 65 personer är en väl stor skara.
En person är "dirigent", resten är "potten". Potten står i ring och låter en ganska stor "moj" gå runt, typ en kudde. Dirigenten står med ryggen mot potten och sjunger en sång. När han plötsligt slutar (ā la Hela havet stormar) så håller en i mojen. Den personen blir nu dirigent. Förre dirigenten blir nu "kören". Dirigenten står med ryggen mot potten, med ögonkontakt med körens medlem(-mar). (Kören står alltså så att de har uppsikt över potten.) Dirigenten väljer en sång och kören sjunger tills dirigenten slår av mitt i och nästa får bli dirigent. Så håller man på. Man åker alltså inte ur den här leken utan man byter bara uppgift: från potten, till dirigent i en låt, till kören. Ha en trevlig dag! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 23:31.