![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
![]() Jag undrar ifall man kan brodera sådana här namn som, finns med på nedan länk till bild, för hand eller om det bara går att göra per maskin?
http://cgi.ebay.com/Pottery-Barn-VEL...ayphotohosting Senast redigerad av titan den 2008-06-29 klockan 14:05. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Hej!
Visst kan du sy sånt för hand! Jag skulle använda platt och stjälkstygn till det. Fast om jag har tålamod att sy för hand det är en helt annan sak... ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Klart det går. Jag har broderat många namn på liknade sätt.
Lycka till! Rae |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Är det inte otroligt svårt och tidskrävande att få bra om man gör för hand?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Allt går bara man vill och kan
Svårt, nej inte om man kan. Tidskrävande? beror på vana. Så övning ger färdighet!
Poängen med handbroderi är hantverket och att det blir kvalitet och inte kvantitet. Nu menar jag inte att maskinbroderi skulle vara sämre på något vis. Men skulle jag spara klenod från förfäder så gäller det som är handgjort. Tilläggas bör att jag har maskin för brodyr, inte att ringakta men jag tror inte alstrena blir några klenoder inom familjen ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Hur gör man för att få över texten man vill handbrodera från papper (utprintad typsnitt från datorn)till textilen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 13:39.