![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
![]() |
#1 |
|
Tack
![]() Här kommer lite bluework med tangodansande par (två olika). Gjord efter gratis clipart från Clipartopolis.com. Är det någon som vet skillnaden mellan bluework och redwork annat än färgen? Jag tycker mig se skillnad på cliparten från Clipartopolis, dvs att redwork-bilderna har ett annat utseende, mer linjer som skuggningar etc och mer sammanhängande linjer. Bluework är "renare" men kan ibland ha väldigt mycket mer fristående detaljer. Dock ej dessa bilder. Kram/Gunilla |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Tack igen Gunilla, har laddat hem dina tangodansare. Jag har oxå funderat på skillnaden mellan bluework och redwork, jag vet inte men jag inbillar mig att redwork har längre stygn.
Kram från Ingrid ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Bugar och tackar, nu har jag en hel katalog med alla dina fina broderimönster som du gjort. Alla som jag testat har varit jättefina, de är så välgjorda.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Tack snälla, det var roligt att höra
![]() /Gunilla Senast redigerad av gunnsan den 2008-09-14 klockan 10:55. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
|
![]() Smyger in en hittad förklaring på
benämningarna red-, blue-, och blackwork; Citat:
Någon snäll sysidanmedlem kanske kan översätta texten till svenska, jag fick totalt "hjärnstillestånd" nu... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Enkelt översatt:
syr man hela broderiet i rött, blått eller svart tråd. man har inte olika färger i ett broderi. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
Redworkfunktion i nya Clipartorama 1.5
Hej!
Det har kommit en otroligt rolig och användbar uppgradering (gratis) av Clipartorama. En av de nya funktionerna är att man med en knapptryckning kan att omvandla allting till redwork, och det är "äkta" redwork, dvs det läggs till lite skuggningar (extra linjer). Med en samma knapp ändrar man tillbaka, så det går att växla fram och tillbaka hur lätt som helst. Här ska skapas redwork ![]() I den nya versionen kan man dessutom importera vilken wmf-fil som helst, så har man köpt clipart från clipartopolis så kan man införliva dessa bilder i en clipartorama-komposition (importerade wmf-bilder kan dock inte omvandlas till redwork). |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
|
Hej Gunilla
Ja,jag fick ett mejl om det men har inte hunnit kolla än. Men det låter kanon tycker jag, för oss som gillar redwork. Har du kollat vad det var mer? Något om att göra rader tex. ramar Jag ska kolla efter maten. Lena i virkvarn |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 15:44.