![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
Janome 644D sladdproblem
Jag har en Janome 644D inköpt i England. Jag har sedan den kom i mina ägor använt en adapter och det har fungerat perfekt. Men så nu plötsligt lägger maskinen av och ingen ström går längre genom sladden.
Jag håller på att trixa med sewingmachinesdirect, från vilka jag köpte den och de är mycket hjälpsamma men.... det vet inte vad det är för fel och nu måste jag skeppa över hela maskinen. Funderar därför istället på att införskaffa en ny sladd här i stället. Har någon av er haft liknande problem och är det möjligen någon som har en sladd på lager att sälja? // Anna med overlockabstinens: ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Kan det vara så att säkringen i det engelska stickproppen har gått?
Jag skulle om jag vore du börja med att prova byta till en EU stickkontakt. Dvs. klippa av sladden och sätta dit en vanligt kontakt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Jag skulle också byta ut stick-kontakten.
Har samma maskin som du och har också köpt den från england. Bytte ut kontakten på en gång och har inte haft några problem alls. Det påverkar inte garantin om du byter kontakten. Förstår att du har overlockabstinens ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Tack för tipsen, jag ska testa direkt efter jobbet!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Jag bytte stickkontakt igår, men nu är jag bara mer förvirrad. Maskinen fungerar fortfarande inte men nu lyser i alla fall lampan dvs maskinen får i alla fall ström!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Re: Janome 644D sladdproblem
[QUOTE]Anna.J skrev:
[B]Jag har en Janome 644D inköpt i England. Jag har sedan den kom i mina ägor använt en adapter och det har fungerat perfekt. Men så nu plötsligt lägger maskinen av och ingen ström går längre genom sladden. hej! Hur det går med maskinen? Har funderat på att köpa en likadan från samma ställe... |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
Jo tack, mycket bra. Jag har fått mycket bra hjälp av sewingmachinesdirect. Tydligen var det så att sladden blivit trasig för att jag virat den för hårt runt pedalen (vanligt fel så vira löst
![]() Jag är mycket nöjd med min maskin och med företaget. Anna |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
|
Verkar vara ett bra företag att beställa från. Ska göra min beställning nu!
Tack för att du svarade. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
|
ang kontakt
Har också köpt en Janome via samma företag. Jag köpte dock en brodyr maskin Janome MC 300.
Jag löste sladdproblemet genom att köpa en vanlig radio/CD-spelare sladd, då uttaget var det samma. Kostade knappt 40 kr på Onoff och fungerar utmärkt |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
|
Det går tyvärr inte att göra på overlock maskinerna då de har en speciell kontakt in i maskinen. Både nät och pedal sitter i samma uttag.
|
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 21:25.