Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Mönster och klädsömnad > Kläder
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2008-06-02, 13:15   #1
cayila cayila är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2008
Inlägg: 23
Tips och råd - urringning av jerseyklänning

Hej och hå, nu var det ett par år sedan jag senast sydde men en häftig förälskelse i ett fint blommigt tyg fick mig att börja igen. Dessutom var det dags att kolla om min fina gröna symaskin fungerade.

Mönstret kommer från Burda 02/2008, enda skillnaden är att jag satt draperingen snedare än vad den egentligen skall vara. Bild finns bland mina bilder, i albumet Sytt och donat, bilden heter Tips och råd - sommarklänning.

Men så till problemet, mönstringen i tyget gör att hela överdelen av klänningen ser väldigt "massiv" ut, det blir rätt platt och tungt upptill. Enligt mönster skall det till en ganska bred tygkant (15 cm) på båtringningen, men jag känner mig inte speciellt sugen på det. Jag skulle istället vilja komma på en lösning som "lättar upp" överdelen.

Någon som har tips, råd och inspiration att dela med sig av?
cayila är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-06-02, 16:06   #2
tillis tillis är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2006
Inlägg: 349
Jag skulle nog fundera på att antingen göra den mer urringad fram eller göra den kortärmad istället... Det var en fin klänning, men håller med om att överdelen ser lite "massiv" ut. dock är jag inte så van vid att ändra på mönster än, så några mer kommentarer kan jag nog inte ge!
tillis är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-06-02, 21:47   #3
cayila cayila är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2008
Inlägg: 23
Sådär, nu är den både kortärmad och urringad, och den lyfte väldigt mycket. Bara finlir kvar, sedan kommer bilder!
cayila är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 14:56.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons