Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Mönster och klädsömnad > Mönster och mönsterkonstruktion
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Notiser

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2008-05-13, 20:01   #1
Honeypie Honeypie är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2007
Inlägg: 21
Storlek på sommarhatt 2 år

Jeg skal sy en sommerhatt i presang til en jente som blir 2 år 17 mai. Skal sy etter Ottobres gratis mønster.

Størrelsene går fra 50-56, men jeg har ingen aning om hva som passer en 2-årig jente (hun er liten også)
Har selv en gutt på 3 og en jente på 10mån sp jeg kan ikke kontrollmåle på mine egne heller

Noen som kan råde meg litt her?
Honeypie är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-05-14, 22:02   #2
Nefertari Nefertari är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jun 2007
Inlägg: 532
Jobbigt...

Men jag tror att du måste be om tjejens huvudmått, särskilt om du vet att hon är liten också...för då stämmer ju inga "normala" storlekar...

Har själv problemet med min yngsta, hon är drygt 15 månader och är endast drygt 44cm runt om huvudet när de mäter på bvc...

Hon har en solhatt från Lindex som är storlek 44/46 och den sitter inte riktigt bra, för stor runtom men lagom i höjden, om du förstår vad jag menar...Vet inte om detta hjälpte dig! Som kuriosa kan jag tillägga att min snart 4-årige son kan ha samma mössor som hon, dock är de då lite för små, men inte mycket....

Så mitt tips är som sagt: om du inte absolut vill överraska även föräldrarna totalt, så be om tjejens mått!! Lycka till.
Nefertari är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 23:35.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons