Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Mönster och klädsömnad > Kläder
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Svara

Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2005-04-16, 21:13   #16
katta katta är inte uppkopplad

Jag måste bara säga att kläderna från Straybos var jättesnygga! Jag försöker få min pojkvän lite mer klädintresserad, inte modeintresserad utan klädintresserad. Det går inte så värst bra, man vill ju inte ändra på folk heller... Kul med lite mer killar här, det behövs!

Klart att du har någonting att komma med när det gäler byxor Robin, det som är så kul! Trycka på byxor kan du ju också göra och en massa annat
katta är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-04-16, 21:16   #17
sewsewsew sewsewsew är inte uppkopplad

Haha! Jag har bara hört skräckisar från min mamma som sa att varje gång hon tog fram symaskinen så frågade hennes pappa vad hon skulle göra. Och en gång sa hon att hon skulle sy byxor. "Då ska jag snabbt ge mig ut härifrån och stänga dörren innan det börjas igen..." svarade han
sewsewsew är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-04-17, 08:09   #18
katta katta är inte uppkopplad

Ok, var det nålningen han inte gillade då eller? Fast det tycker jag är obekvämt i all lägen, särskilt i tajta klänningsliv då man har nålar i midjan, halslinning och ärmar...

Byxor tycker jag är bland det lättaste att sy, självklart beroende på vad det är för modell, men typ jogginbyxor går ju på nån timme
katta är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-04-17, 13:47   #19
busan busan är inte uppkopplad

inte alltid moderna mönster

Hej!

tänkte passa på att hålla med lite om att burda inte alltid håller måttet på roliga kläder, omman är ute efter streetwear. En av anledningarna till att jag försöker sy egna kläder är för att de plagg man hittar ute är sanslöst för ett enkelt koncept och något enkelt tryck. Men att hitta roliga mönster är inte enkelt.

Jag började mycket med att sy kläder från burdatidningar. Dock tycker jag att det är svårt att få dem att sitta bra för de är alltid baserade på en standardkropp och speciellt som tjej så har man inte alltid standarsbyst och midja så kläderna har en tendens att sitta halvbra så man måste försöka fixa till dem.Därför rekommenderar jag att du om du vill lära dig göra coola kläder försöker lära dig mönsterkonstruktionsgrunderna. Då blir det bättre direkt och börjar man med enkla saker som raka tröjor, stretchtygströjor (mycket tacksamt för därbehöver man inte bry sig lika mycket om passform) så ärdet inte så bökigt. Kavajer och byxor är väl det svåra...

Kör igång bara! Man blir väldigt lycklig när man lyckats skapa sitt första snygga plagg heltsjälv!
hälsningar Mia
busan är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 02:04.