![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
Skolavslutningskläder - tips?
Jag söker efter en klänning eller dyligt som min dotter kan ha på avslutningen i skolan.(ni behöver inte själv ha mönster, utan bara tips på kläders plagg)
Hon är 7 år och slutar 6år-sgrupp. Hon är lite mullig så en kroppssydd sak går inte. har ni några tips och gärna bilder så blir jag mega glad. jag har inga ideer själv. Kram patricia |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Varför inte köpa Ottobre kids som är ute nu. Där finns många fina mönster på sommarklänningar. Å även annat fint förstås.
den finns på ICA o Konsum i alla fall där jag bor. Lycka till |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
hej!
den var slut på alla ställen jag har letat på!!! Men viseligen ahr jag andra ottobre men det finns ingen som jag har fastnat för. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Om du har någont mönster för singoallablus någonstanns kan du göra en klänning som liknar den som jag gjorde till Linn just för samma tillfälle förra året, det är inte så svårt att få till.
http://www.sysidan.se/albums/viewpic...D=28851&set=lp Gör så här:
Det man ska tänka på är att vidden över rumpan ska bli tillräckligt stor för att röra sig i. Och att överkanten på kjoldelen ska blir lika lång som blusens nederkant (kanter markerade med A, tänk på att räkna bort eventuella insnitt på bakstycket) Istället för en resår inuti hals och ärmhål så använde jag resår för underkläder så det blev en söt liten vit vågad kant, men det är ju en smaksak. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Fick inte med min skiss:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Varför inte något i A-line? Det är ju t.o.m. modernt just nu.
Hanne och Sofie Meedoms böcker, finns på adlibris.com, bl.a den som går från 4-7 år är jättebra. Där är mönstren inritade i tre olika "former" beroende på hur vida du vill ha dem/eller vad de är tänkta för.Nu vet ju inte jag hur "mullig" din tjej är men stl. 7 år borde ju gå bra. Dessutom så börjar deras mönster vid t.ex. 122 dvs att när du är 120 cm så ska du ha storleken mindre och när du är 122 eller större så tar du 122, här i butikerna är det ju liksom tvärtom: när ett barn är 112 cm så måste man köpa storlek 116. I deras böcker väljer man då stl 110.Oj, vad krångig beskrivning, hoppas du förstår! Jag har använt dessa mönster jättemycket och det blir bra. Form 1 är ganska tajt, Form 2 som vanligt men ändå med lite extra vidd och form 3 riktigt rymligt, som till exempel när du ska göra ett ytterplagg, eller en klänning med lite extra vidd! Lycka till! |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
Hur har det gått, annars kan du kanske sy en singoalla blus och en helklockad kjol så det blir mycket snurr. Det finns en enkel modell i mitt album http://www.sysidan.se/albums/viewpic.htm?ID=13838
Eller en omlottklänning som du kan knyta, hör av dig så kan du få mer hjälp om du behöver. Lycka till |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 20:44.