![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
![]() Jag har nyss införskaffat två provdockor. (Ej ställbara, mer som skyltdockor som man kan visa upp kläderna på.)
Vad betalade ni för er docka? jag tror att jag kom undan billigt ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Antagligen för mycket, jag gav över 2000, beställde en modell som inte finns i Sverige.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
om du menar en skräddardocka
så köpte jag min för 800:- (ny) i höstas
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
jag gjorde en själv på en kurs för 8 år sen och kom undan med materialkostnader på 100-200,- och då är den specialbeställda foten från en snickare inräknad.
svettigt värre var det och tog ett par timmar men det var det värt för att få en provdocka exakt enligt egna mått. det var ett slags klisterremsor som skulle strykas direkt på kroppen (ja man hade ju en polotröja under) med strykjärn och sen klipptes hela tortyrskapet bort när lagret runt kroppen var tillräckligt tjockt. sen stadgades hela saken och fylldes med fuktat tidningspapper och kläddes med tyg. efteråt har jag kommit fram till att det skulle varit betydligt enklare att göra det utan strykjärnen och med hjälp av gipsbindor istället. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Jag tänkte gå en sådan kurs, men bara kursen kostade ca 2500:- och sedan tillkom materialet, så det blev billigare att beställa.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
100 kr :-) I en atelje som skulle stänga. Fick dock renovera den lite. Ligger bilder här:
http://www.sysidan.se/forum/showthre...=&pagenumber=3 |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 18:51.