![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#7 |
|
Visst är det roligt att sy!!! För mig fungerar det som medicin mot min smärta! Jag glömmer bort att ha ont!
Efterhand som man syr lär man sig lite knep och genvägar, som att aldrig sicksacka delar i förväg (om de inte är superlätta att räffla upp sig) utan man är försiktig med att pilla på kanterna och så sicksackar man ihop det efter att man sytt ihop (eller "overlockar" istället) Det blir inte så tjockt då heller! Och när det gäller turordning på hur man syr olika plagg... Tröjor: Axelsöm först, på med ärmen, sidsöm (från hand till midja) och fålla. Klart! Byxor (utan gylf): benen var för sig, trä i ena i andra o sy grenen. Fålla upptill o nedtill. Klar! SUPERENKELT! Ännu enklare är det med overlock (som skär kanten) eftersom det blir så otroligt snyggt! Det går dessutom fortare! |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 09:11.