![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
Mangelduk
Min mamma ska byta ut tyget på sin mangel.
Vad ska hon använda för tyg? Är det hellinne eller lin/bomull eller något helt annat? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
admin
|
Jag rekommenderar linne, det finns tyg som heter "Mangelduk" om de är hellinne eller något blandat i kommer jag inte ihåg, jag har en sådan sedan många år i min handmangel, den är mycket bra att mangla med. Jag köpte min från Furulunds tyger som då hade postorder, men tror att jag sett det på Stoff och stil också.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Jag köpte en färdig mangelduk när jag bytte i min, det var smidigt och jag fick rätt typ av tyg... men det kanske är fusk när man är en sån som syr...
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Jag har kollat på Stoff och Stil men inte hittat något...
Rutis: Var kan man köpa färdig mangelduk, då? |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Jag har för mig jag köpte den hos någon som säljer manglar, typ siba eller tretti.se eller liknande... Men det är 3 år sedan så jag har bara ett vagt minne.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Hos http://www.caaptextil.se/ kan du säkert få hjälp att hitta mangelduk eller som Rutis säger hos återförsäljare av mangel.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
Köpte mangelduk på Myrins i Göteborg. De säljer den som metervara. Tror den fanns i två olika bredder.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
|
Jag köpte mangelduk på min vanliga tygaffär. Ring och hör, om de inte har kanske de kan ta hem. Jag blev förvånad för jag trodde det skulle till specialaffärer för att få tag i det.
|
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 10:46.