![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |




|
Notiser |
|
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne | Betygsätt ämne | Visningsalternativ |
![]() |
#11 |
Medlem sedan: aug 2006
Inlägg: 647
|
Garantier
Jag pratat med konsumetverket för EU handel.
Det är så här, Det är frivilligt från tillverkares sida som bestämmer över garantier/villkor/regler - avtal mellan försäljare och tillverkare. Symaskiner som tillverkaren valde så att köparen köper varor hos hans butiken så bär butikägaren ansvaret för det. I sin tur i ordningar att butikägaren inte skulle klara av att laga åtgärda felet så butikägarens ansvar är att skicka till tillverkaren att lösa problem. Butikägaren står för allt. Symaskinens tillverkare hänger inte EU's utvecklingar riktigt. Däremot digtalkameror t.ex. de hänger med EU. Det visar sig juh att tillverkare har glömde bort EU-handel över internet. |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 12:55.