Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Symaskiner > Allmänt om symaskiner
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Notiser

Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Prev Föregående inlägg   Nästa inlägg Next
Gammal 2008-03-18, 18:30   #6
zannta zannta är inte uppkopplad

Jag köpte mig en Janome Memory Craft 6600 Professional för lite drygt ett år sedan och jag är bara jättenöjd. Den syr alla sömmarna perfekt. Nu är jag medveten om att det är en ganska dyr maskin men Janom har flera prisvärda alternativ. Nackdelen med min maskin är att den väger en hel del så vill man ta med sig en maskin på syträffar så är det rätt tungt och släpa på. Jag provsydde Pfaff innan och blev rätt besviken med tanke på det goda ryktet som dom hade. Har hört talas om att dom bytt ut en hel del metalldelar mot plast i sina maskiner...!?
En overlock köpte jag en enklare variant i början på 90-talet när barnen var små. Ska man sy mycket i trikå så är det oslagbart med overlock - det går så fort och sömmarna se mer professionella ut.

Det finns ju postorder även i Sverige - har ni kollat med www.skovdesymaskiner.se ? Det finns även andra. Kolla på Janome:s hemsidan.

Symaskin är lite som med en bil, det blir lite personligt - man måste känna att man stämmer överens och att man trivs med maskinen.

Mitt råd är testa så många som möjligt och provsy i olika kvalitéer, tjockt och tunnt.

Lycka till maskinköpet!
zannta är inte uppkopplad   Svara med citat

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 14:46.