Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Övriga forum > Starta eget
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

 
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Prev Föregående inlägg   Nästa inlägg Next
Gammal 2008-03-02, 11:12   #4
JohannaSally JohannaSally är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2007
Inlägg: 9
Hej

Ang. prissättning generellt.

Ett förslag till hur du kan hantera dina anbud är att ta fram ett fast pris för ett visst arbete. Ex. som när man köper bil. Bilen är ett visst pris, vill du ha radio eller snyggare klädsel kostar det mer. Utifrån det fasta priset bestämmer du med din kunskap vad som ingår däri och har tydligt specificerat vad det är som ingår.

Nästa steg är att ta fram "tillbehörsshopen". Dvs: Utifrån klänningen, vad vill bruden ha till? Snygga knappar, en viss attiralj, etc. (Från bilexemplet, snygga fälgar, vassare stereoanläggning, bra däck osv) Antingen har du fast pris på dessa med, eller inte.

Jag känner inte till omfattningen på din verksamhet. Dock, min bild av bröllop är att kostnader lätt skenar iväg. Rörliga kostnader i primärum är inte alltför poppis. KAn du därför ha ett fast pris för en viss tjänst, å sen sälja till "tillbehör" ges makten till bruden. Tror att du kan differentiera dig på ett bra sätt genom det. Framför allt, tro på dig själv å din kunskap! Den rockar!

Varma vårhälsningar

Jo
JohannaSally är inte uppkopplad   Svara med citat
 


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 19:13.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons