![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#61 |
|
Jag håller med Hanne om att det nog är bra att swappa i set här!
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
|
Håller med. att vi byter i set om 2 i denna swap.
ÅsaS |
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
|
Metoden med 3-5 tyger är nog "stapla och skär" Visst det är jättefint men vi bör nog inte ha detta i denna swap.
RutViola |
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
|
Citat:
/ Ingrid ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
|
Jag håller oxå med om att swappa i set (2) och max 2 färger i seten.
Eva |
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
|
Hej alla!
Håller med om set och 2 färger. Fast med 2 färger menas väl 2 tyger, och de kan vara lite mönstrade, men inte tok-mycket-mönstrade??? ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
|
Citat:
![]() Hanne Senast redigerad av hannes den 2008-02-27 klockan 18:20. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
|
Great! Nu kör jag igång. Ska bli kul!!!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
|
Citat:
Självklart menade jag två tyger i seten. kramizar. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
|
oj, va skoj! Efter att ha behövt använda sprättaren en del på första setet (blandade ihop delarna lite...) fick jag in rätta knycken och fick upp rätt bra "flow". Skär nu 4 tyger samtidigt - gäller bara att ha lite plats att lägga ut alla delarna, så att man inte tappar bort sig. Jag gör också en enkel skiss över delarna, efter att jag skurit, så kan jag kolla där om den tjocka sidan av en del ska vara på högra eller vänstra sidan etc. Rätt var det är får jag nämligen lite hjärnsläpp - och då känns det fint att ha en liten lathund.
Jag vet att de slutliga reglerna för swapen inte är klara, men om de ändras så spar jag dessa (hittills 5 st) set. Svårt att sluta, men nu får det vara nog för idag.... Tror jag.... |
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
|
Citat:
Så jeg tror, de er klara nu, så Åsa S kan maile reglerne til alle deltagera. Det er inte for sent at melde sig på, der er ingen frist for ny tilmelding, bara man overholder fristen for at sende ind de färdiga block. Jeg er mycket glad for, at nu tyckar, det er skoj! Hanne ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
|
Hoppsa jag gjorde visst en ny diskussion. Det gäller Ditzy Donuts. Jag får mina block 23 cm i ena änden och 24 cm i andra. Är det rätt? Kan sen skära av 1/2 cm i den smala änden blir det så för er andra också? Håller mig till pressarfots sömsmån.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 |
|
Jeg ska pröva at forklara, men der er inte så lett for mig på svensk!
![]() Man skal"trimme" hver gang, man har sytt 2 sömme. Och akta på, at man brukar mest af den tjocka ende af det stycke, man syr på. Til slut trimmar man igen hela blocken. Jeg har också haft det problem, at blocken blir for litan, men man lär sig! Hanne |
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
|
Tack Hanne, det gick bättre sen och jag sydde flera som håller måttet. Det är verkligen skoj att sy dessa block.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 |
|
Det er jeg glad for, Ewa! Ja, det er sjovt (skoj) at sy dessa block.
Jeg er nästan färdig med at håndquilte på det täcke, jeg har sytt af de 30 första block. Mit barnbarn skal ha det i morgen som 7 års fødselsdagspresent. Jeg sätter bild på, når det er helt färdigt. Hanne |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 03:04.