![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne | Betygsätt ämne | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
|
Lady Valet provdocka - Har någon testat?
Hej,
Jag är litet sugen på att köpa en engelsk provdocka, Lady Valet, se https://www.fluidmediagroup.co.uk/dr...x.php?cPath=21 Är det någon som testat den? Hälsningar Jolianna |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Vi hade en sån på gamla jobbet den som heter Lady Valet (Accessorised) och den funkade bra...Diana dockan vet jag ju inte är speciellt bra då den lätt välter.
Hoppas det var till nån hjälp |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Om du betsäller därifrån kan du väl berätta hur det gick, jag är intresserad av en av deras dockor.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Hur slutade det? Beställde du någon docka? I så fall vad fick du betala i frakt till sverige?
/Mika |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Lady Valet - nu har jag äntligen fått den!
Nu har jag äntligen fått hem min docka. Jag försökte beställa den från alla möjliga sajter men hade ingen större lycka med att få leverans hem till Sverige.
Jag köpte den till sist från www.singermachines.co.uk. De hade slut på lagret, varför leveransen blev försenad. Annars går det nog att få hem den på en vecka. De tog 129 pund för dockan plus 37 pund för leveransen, dvs totalt 166 pund. Dockan är verkligen jättefin! Jag köpte den naturvita varianten. Den ser litet gammaldags ut, och det går ganska bra att nåla i den. Jag tror den är litet stor i storlekarna, dvs om jag ställer in den på 100 cm så blir den egentligen större i omkrets när jag mäter med måttbandet, vilket kan vara bra att veta om man liksom jag väljer mellan två storlekar. Hälsningar Johanna |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Hej Johanna, du kan väl berätta hur det gick med provdockan, har du varit nöjd? är den stadig? För och nackdelar...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
Hej igen!
Jag är jättenöjd med provdockan. Jag tycker den står stadigt, antagligen tack vare den tunga träfoten. Jag tror kanske att måtten inte stämmer exakt - om jag ställer in den minsta storleken på byst, midja och stuss och mäter med måttbandet så tror jag den är ett par cm större i omkrets än vad den skall vara. Så om du liksom jag tvekar mellan två storlekar, ta den mindre! Den är perfekt för mig nu, men om jag går ned några kg i vikt kommer den inte längre passa lika bra. (Å andra sidan är det ju lätt att få in litet rörelsevidd i plaggen på det viset...) Det bästa är nästan att den är snygg nog att få stå framme i vardagsrummet även när jag inte är mitt uppe i något sömnadsprojekt! |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
|
Om jag får lägga mej i och göra en gissning så tror jag dockan har inbyggd rörelsevidd. Detta för att det skall vara lättare att nåla på delarna på dockan när man fritt skapar, tex vid draperingar. Har du en docka som är exakt efter dina mått och du syr ett plagg som sitter perfekt på dockan (som inte rör sig alls) så kommer plagget bli aningen trångt när du använder plagget för att vi människor både rör oss sitter ner osv och behöver lite extra vidd. I alla fall i stumma tyger. Bara en tanke jag fick.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
|
Åh Tack! Jag ska nog beställa en snart!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
|
Jag funderar också på att beställa en...
Har kollat lite på beg. men känner att det nog är bättre att lägga till lite och få en rejäl provdocka som dessutom är snygg att se på ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 17:29.