![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
![]() Jag har hittat en del mönster på barbiemöbler som ser ut son rotting när dom är färdiga. Det står att man ska använda plastic canvas när man gör dom. Vad är det? Jag får en känsla av att det är plastsnöre. Kan man använda typ brunt hushålls snöre? Det borde kunna likna rotting när det är färdigt. Jag har inte köpt mönstret än, men gör det förmodligen nu i helgen. Blev nyfiken på att testa det helt enkelt, men blev lite villrådig gällande materialet.Ser ut att vara en plastplatta med hål i som man syr i.Fanns flera till utöver dom på bild. dessutom en stor lyxkryssare med massa möbler o tillbehör. PS måste tillägga att inlägget hamnade här därför att jag först trodde detta var virkat. Det fanns en hel del virkade också, men jag blanda ihop dom.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Plastic canvas är ett "plastrutnät" som man syr i.Det finns olika grovlekar.
Svårt att få tag på i Sverige, jag köpte några bitar i USA där det finns lite varstans. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
OK tack. Det såg så spännande ut så jag tänkte testa. Då vet jag att det går att få tag på material om jag skulle vilja göra fler. Är lite osäker på om denna plast ingår eller måste köpas separat.Jag misstänker att det bara är beskrivningen man köper i dessa seten.Man kan ju googla och se om man kan köpa plasten via nätet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Kolla om detta är vad du söker http://www.dittbroderi.com/store/index.html kanske kan finnas mer storlekar om man hör
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Ja, det verkar rätt. Det verkar vara ett väldigt fint rutnät.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Det står i beskrivningarna att det ska vara storlek 7 till barbiemöblerna. Jag får nog beställa ett ark i rätt storlek från usa först, så har jag något att jämföra med.Tack Meg för länken, den kan komma till nytta den med.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
Kolla här http://www.starbroderi.se/ och under väv
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
|
Fast tänk på at amerikanska storlek 7 säkert är 7 rutor/inch.
Den är ganska grov alltså, ungefär 2,5 ruta/cm. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
|
Jo det står på beskrivningen 7 hpi (hole per inch). Försökte omvandla det igår. Kom fram till samma resultat dvs ca 2,5 rutor per cm.Dom nät som säljs i brodyraffärerna här är tätare, men å andra sidan så kan man göra hur mycket som helst med denna väv, så man kan köpa det med. När jag googlade runt igår kom jag till en sida med nästan 400 mönster på saker man kan göra. Allt från smycken till bl.a bordstabletter, askar,krukskydd, väskor, leksaker.skyltar. magneter, bokmärken. Listan kan bli hur lång som helst. Det är bara fantasin som sätter gränsen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 09:32.