![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
Fodra lackkjol eller inte?
Jo, jag ska börja sy på en hellång lackkjol med hög slits och funderar på om jag ska fodra den eller inte? Jag har aldrig sytt kläder i lack innan så jag har ingen aning om det kommer vara obekvämt eller något i den stilen att ha foder/inte ha det.. Så hur skulle ni göra, fodra eller inte? Och även.. om jag ska fodra, hur ska jag sy på det? bara sy ihop lacktyget och fodret räta mot räta och vränga på det eller på något annat vis?
Lacktyget är lite halvtjockt och inte stretchgt för övrigt. Väldigt tacksam för svar! /Josefin |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Jag skulle nog fodra kjolen. Men inte sy fast det i lacken och endast ett knälångt foder. Eller så det inte hamnar nedanför slitsen, beroende på hur högt upp du tänker avsluta den. Fästa fodret endast i midjan... så skulle nog jag göra.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Eftersom lack ändå inte har plast på baksidan så känns det rätt onödigt att fodra den om den inte ska vara snortight och du är rädd att sömmarna spricker om inte fodret avlastar dom.
Jag har sytt rätt mycket i lack men kan inte minnas att jag någonsin fodrat något. En och annan infodring för att förstärka kanter och sånt har jag gjort men aldrig helfodrat. |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 15:36.