Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Symaskiner > Overlock / Coverlock
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Notiser

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2008-01-24, 21:15   #1
Alpha Alpha är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: apr 2007
Inlägg: 41
Pfaff 4874/Bernina 2500DCET/Janome 1200d

Det här är inga lätta grejer!

Jag letar och jämför maskiner med Top Cover Stitch (virrvarr-täcksömmen som någon kallade den!). Och att hitta recensioner på dessa är väldigt svårt. Jag har letat på engelska och tyska sidor men skulle gärna vilja ha fler synpunkter.

Är det tex NÅGON som har Pfaffen?

Jag skulle bli jätteglad för någon lite kommentar om vad ni kan tänkas ha hört eller läst om ovanstående maskiner.
Alpha är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-01-24, 23:01   #2
Marron Marron är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2007
Inlägg: 239
Jag har hört att Berninan ska vara krånglig att bygga om när man vill byta till täcksöm.
Marron är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-01-25, 10:32   #3
Alpha Alpha är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: apr 2007
Inlägg: 41
Tack!

Ja, jag har också hört att många tycker att Berninan bråkar. Å andra sidan är en del stormförtjusta också.
Alpha är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-01-25, 10:47   #4
Marron Marron är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2007
Inlägg: 239
I went to my local dealer and had a demo of this machine. It does gorgeous stitches. I felt it was a little more complicated than I wanted. Although the lady demoing it had put together a book with the various stitches, she didn't know the machine very well and had a hard time with the switch overs. If the demo had gone smoothly, I probably would have talked myself into buying it. Instead, I bought the 1110dx and ordered the coverpro 1000.

One thing I really liked about the 1200D was that you could do a double sided coverstitch with just a switch of a lever. How cool is that? And the five thread feature would eliminate the need for the sewing machine in a lot of areas. The price of the 1200D was about $1800. I got the two other machines for under $1200 on sale.

Detta hittade jag på Janomes amerikanska forum om det kan vara till hjälp. Om du ska till symässan kanske den finns där så du kan prova.
Marron är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-01-25, 10:58   #5
Alpha Alpha är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: apr 2007
Inlägg: 41
Tack igen!
Jag känner mig lite skeptisk till Janomen eftersom jag tycker att deras Coverpro är lite opålitlig och ofta gör hoppstygn och är svår att få till trådspänningen på. Men det kanske inte alls är samma sak med den.
Alpha är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 06:39.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons