![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
![]() Var hittar jag billigaste / mest prisvärda velour- och trikåtygerna? Gärna på nätet.Har bara en ordentlig tygaffär här i stan och de har otroligt dåligt utbud på just dessa tyger (och de som finns kostar skjortan). Har just skaffat mig en overlockmaskin och behöver träna. Vill därför inte köpa alltför dyra tyger, men ändå sådant som ska gå att använda om resultatet blir bra.
Ny här förresten; har sytt en hel del tidigare, men det är ett tag sedan och då på "vanlig" symaskin. Har länge funderat på en overlock för att kunna sy mer till barnen och har nu en på gång. Ska bli roligt att återuppta sömnaden! |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Du bor inte nära Malmö?
stoff & stils affär Säljer bitar ca 1-1,5m *1,5m för 30kr |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Oj, vad billigt!!! Tyvärr bor jag nästan så långt man kan komma från malmö (inom rikets gränser). Så synd :-( De skickar inte med postorder väl?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
tror inte det , men maila eller ring och fråga, för de har alltid dessa bitar i olika färger och tjocklekar i affären.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Du kan ju titta på www.mg-tyger.se
Jag hhar precis fått hem viskos jersey från dom för 69 kr metern. Tycker jag är ett bra pris och tyget verkar vara av god kvalitet. De säljer veour också men den har jag inte provat. Kanske någon annan här på sysidan som provat? Snabb leverans hade de också ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Stoff och stil har postorder.
Gittes stuvkälla eller Gittes tygkälla (jag vet inte vilket de egentligen heter, ett på sidan och ett annat på huset! funkar att Googla på båda) har också postorder. Tycker bägge har bra priser men har dock endast handlat i butikerna. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
Ska höra av mig till stoff o stil o se om de vill skicka även dessa "stuvbitar". Ska även kika på de andra länkarna som ni tipsade om. Tackar!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
|
MG-tyger kan jag verkligen rekommendera, bra billiga trikåtyger, ett trevligt sätt och snabb leverans!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
|
Jag har inte näthandlat från MG, men de har ju hittills haft butik i Göteborg så jag har besökt dem ett antal gånger. Kanonfin kvalitet på både jersey och velour. Kanske hade jag önskat mig ytterligare något tjockare velour, men kvaliteten är det inget fel på.
Stoff & Stil har ju prisvärd jersey, även för att vara ordinariepris. //Kaja |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
|
Ohlssons tyger i luleå har faktist en hel del snygg och billig trikå. Nu har dom dessutom tygrea på massor med tyger.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
|
Sprang in där och köpte velour härom dagen och faktiskt; det hade kommit in lite mer i min smak. Ska ta en bättre titt nästa gång (hade lilldamen med mig och hon var väl inte så där jätte road av tyger *s*). Har nu ändå gjort en beställning fr Stoff o Stil då jag hittade (alldelse för) mycket hos dem. Tack för ditt svar!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
|
[raderat av forumvärd]
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
|
Tack för tipset!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
|
Om du vill kan jag köpa till dig på stoff och stil men tyvärr kostar ju portot en hel del så det blir kanske dyrare än att köpa på annat håll.
Annika |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
|
Men å så snällt! Det får du gärna göra. Du kan väl kontakta mig via medlemssidan nästa gång du ska besöka Stoff o Stil? Tusen tack!!!
|
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 07:19.