Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Symaskiner > Allmänt om symaskiner
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Notiser

Svara

Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2008-01-09, 07:38   #1
NinjaKotte NinjaKotte är inte uppkopplad

tips på kombinerad broderimaskin

sitter och funderar över att spara ihop till en broderimaskin, främst en kombinerad så man slipper ha en extra vanlig för sömnad
(om det inte skiljer fruktansvärt i priste dvs)
har kika lite på janomes memorycraft serie bla, nån som har KOLL på ämnet och kan rekomendera en bra maskin under 8000? (så billig som möjlig -host-)
även vilka maskiner som är bra att köpa beg skulle vara bra tips.

(Handlar mest om hobbybroderi på kläder, väskor och dyl, enda kravet är väl at man ska kunna lägga in sina egna bilder såatt säga och inte bara kunna anv färdiga köpta bilder om ni förstår hur jag menar )
NinjaKotte är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-01-09, 10:20   #2
millsing millsing är inte uppkopplad

Har inte något bra maskintips för jag är inte så bra på vilka modeller som finns. Har en HQ Quilt designer II som jag är supernöjd med men den är betydligt dyrare..... Dock är mitt tips att köpa en maskin hos en handlare om du är ute efter en begagnad - annars kan du lättare få problem....

Däremot, har du tänkt på att det dataprogram som krävs för att sy egna bilder också kostar en del. Visserligen finns det Embird som, vad jag förstått, bara kostar en bråkdel av vad märkeshandlarnas egna program gör men det är ändå en kostnad som ska räknas med. Hur programmen funkar och vilket som är bäst/enklast/billigast/sämst har diskuterats många gånger förut så sök i forumet.

Det finns tyvärr inga givna svar men här på sysidan finns mycket kunskap och erfarenhet som du kan ta till i första läget. Därefter får du gå runt bland olika handlare och fråga och testsy och framförallt - PRUTA!!!!

LYCKA TILL!!!
millsing är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-01-09, 10:38   #3
Alice Alice är inte uppkopplad

Att hitta en bra kombimaskin i den prisklassen blir nog svårt, där finns nog bara renodlade brodermaskiner. Och jag håller med om att satsa på att handla från en handlare så du får garanti. Sen är det också så, som tidigare nämndes att för att kunna sy egna bilder måste du ha programvara och den är dyr och så måste du lära dig stygnsättning. Inte så enkelt som det låter, så det är inte bara att mata in egna bilder någonstans och sy börja sy. Hoppas du har handlare som säljer flera märken i din närhet och som också är kunniga själva så dom inte bara vill sälja och sen inte kan ge support eller kurser efteråt. Lycka till!
Alice är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-01-09, 11:00   #4
avslutad141023 avslutad141023 är inte uppkopplad

till det priset

får man kanskepilla lite extra, o är du berädd att flytta bågen o sparqa pengar så vill jag gärna rekomendera dej en Husqvarna Rose
vilken super symaskin och mycket trevlig brodyrmaskin, problemet är att du jobbar i 10X10 rutor eller så splittar du 17X10. jag har haft mycket kul men min gamla rose. har en bekant som har sin rose o gör brodyrer som är 20X30, visst hoopar hon en massa men ibland måste man rätta magsäcken efter matsäcken...

Troll
avslutad141023 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-01-11, 07:15   #5
laika laika är inte uppkopplad

Det finns en HQ Rose tillsalu under annonser.
Jag trivs med min rose men vill ha en maskin med större båge i framtiden.
Mia
laika är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-01-11, 08:02   #6
LillaMian LillaMian är inte uppkopplad

Jag gillar också min gamla rose. Jag har faktiskt, sen jag köpte maskin med större bågar,insett att man har ganska mycket användning av de mindre bågarna faktiskt
LillaMian är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 19:40.