![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
Applikationer på täcke
Hej!
Jag håller på med mitt första lapptäcke med applikationer och är tveksam till att jag förstått beskrivningen korrekt avseende fastsättning av applikationer på lapptäcket. Kan man göra så här eller finns det ett bättre sätt? Klipp ut figuren i mellanlägg utan sömsmån och stryk den på önskat tyg för att sedan klippa ut figuren med en sömsmån på 0,5cm. Sömsmånen viks in och pressa innan den sys fast på täcket. Mvh Christina |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Du menar förmodligen vlisofix. Det tunna materialet med klister på två sidor. Ja, Du kan göra så. Om Du inte vill vika in kanterna kan Du sy maskinlangett runt om, men det kan bli fult om Du har mycket applikationer.
Man kan använda frysepapper också men då måste Du pilla bort det från undersidan innan och det är ganska bökigt. RutViola |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 16:38.