![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
Notiser |
|
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne | Betygsätt ämne | Visningsalternativ |
![]() |
#2 |
|
Jag har aldrig fått någon stretchighet på mina sk "stretchsömmar" enl maskinen. Jag använder alltid smal o kort sicksack när det behöver töja sig eller så kör jag med tvilling-nål (med rund spets!) eftersom den sömmen blir töjbar pga sicksacken på baksidan!
Ska du sy mycket i töjbara tyger oxå i framtiden skulle jag rekommendera en investering i en overlock! Det är en dröm att sy då! (visserligen får du fortfarande sy alla dekorsömmar med vanlig maskin men... - om du inte skaffar en overlock med de funktionerna flatlock eller coverstitch tror jag det heter...) Jag har provat lite olika sömmar som säljarna argumenterar för men de är hopplösa och ännu mer hopplösa när man måste sprätta dem!! Lycka till! |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 22:33.