Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Symaskiner > Allmänt om symaskiner
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Notiser

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2006-06-25, 21:04   #1
SannaL SannaL är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jun 2006
Inlägg: 113
Question pressarfötter och singer tillbehör på nätet?

Är det ngn som vet vart man kan hitta pressarfötter och tillbehör till singer på nätet, när man går in på singers hemsida finns bara återförsäljar adresser, jag är tvåbarnsmamma och har inte mycket tid till att åka till större städer och vill gärna byta ut mina trasiga har ingen "riktig" butik i Nyk...
SannaL är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-06-26, 12:06   #2
avsl0203 avsl0203 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2006
Inlägg: 1 918
Mitt tips är att du söker på Ebay. Finns en hel del symaskinstillbehör både från england och usa där.
avsl0203 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-07-14, 08:44   #3
avslutad081031 avslutad081031 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2006
Inlägg: 766
Det finns lite tillbehör...

...här:
http://www.sewingmachine-sales.co.uk/
avslutad081031 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-07-14, 14:49   #4
Josie Josie är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2006
Inlägg: 134
Tyvärr så är det få av de amerikanska webshopparna som skickar pressarfötter till Sverige, vad jag har hittat i alla fall. Själv ville jag ha en fribroderifot/stoppfot. Dock hittade jag en universalvariant här http://www.jaycotts.co.uk/acatalog/U...cessories.html som passar alldelens utmärkt. Jag fick pressarfoten två dagar efter beställning och behövde inte betala massor i frakt.

Annars kan det kanske vara en variant att maila till någon av återförsäljarna här i Sverige, tex http://symaskin.nu (info@sycenter.se) och fråga om de kan ta hem och sen skicka i ett brev.
Josie är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-12-06, 12:51   #5
hollysoft hollysoft är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2006
Inlägg: 45
NY FRÅGA!

Det känns dumt att starta en ny diskussion så jag puffar upp den här och undrar om det är någon som vet var man kan få sin Singer servad för en lagom penning och var det finns tillbehör till en gammal trotjänare som min gamla Singer Samba 7 i Stockholm.

Har fått adoptera den från en gammal dement släkting och den saknar bla undertrådsrulle (heter det ens så?) och nål finns det inte heller på den.

Är väldigt glad över att ha fått den men det vore ju ännu roligare om jag fick den att funka.

MVH Emma
hollysoft är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-12-06, 13:28   #6
ichigo ichigo är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 3 988
Symaskinsnål hittar du hos många butiker.. tygaffärer, sybehörsbutiker, hemtex, åhlens, till och med välsorterad mataffär. (man rek. att byta nål efter varje projekt man sytt)

Spole, ja där behöver man veta vilken modell av maskin man har för att köpa rätt. Du har väl spolkapsel kvar? (det som man lägger spolen i) Om inte, så kan det bli dyrt, då är det bara att lämna in på service så får du köpa delar som saknas. (har för mig att kapslar brukar kosta runt 500 kr)

Senast redigerad av ichigo den 2007-12-06 klockan 13:30.
ichigo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-12-06, 14:58   #7
hollysoft hollysoft är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2006
Inlägg: 45
tack så mycket, städade den lite och hittade tom en nål i den som det står 70/9. är det en sådana nåla jag ska köpa?

spolen läggs ner uppifrån, under pressar foten typ och jag tycker inte det ser ut som om det någonsin har suttit en spolkapsel där, fast då är jag ifs ett otränat öga.

Senast redigerad av hollysoft den 2007-12-06 klockan 15:01.
hollysoft är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-12-06, 15:08   #8
ichigo ichigo är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 3 988
Ah ok, då brukar spolkapseln sitta där i.

70/9 är grovlek. Det är ganska tunnt med 70. Normala brukar vara 80-90. (första siffergruppen alltså) Men du kan köpa en paket med olika tjocklekar. Högre siffra är grövre. Låg siffra är tunn. Tunn till tunna tyger, grov till grövre tyger.

Om du går till en symaskinsförsäljare som säljer singermaskiner så bör de ha lösa spolar att köpa till. Försök ta reda på vilken modell du har på symaskinen så du vet vad du ska fråga efter. (en del märken har olika spolar beroende på hur gammal maskinen är)
ichigo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-12-06, 21:53   #9
inka inka är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2007
Inlägg: 4
Jag har själv en Samba 6 och den har enligt instruktionsboken modellbeteckningen Singer 6215, om det nu kan vara till någon hjälp för att hitta lämpliga spolar. Min maskin är köpt 1987.
inka är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-12-06, 21:58   #10
hollysoft hollysoft är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2006
Inlägg: 45
tack så jättemycket, var förbi symaskinsaffären förut och hade fotat symaskinen med mobilen samt skrivit ner det som verkade viktigt, dock räckte det med att jag sa att det var en singer samba 7 för att dom skulle veta vad jag skulle ha, är verkligen imponerad av vilken kunskap dom besitter.
hollysoft är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 14:48.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons