Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Tekniker > Maskinbroderi
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Notiser

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2007-11-29, 23:16   #1
ichigo ichigo är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 3 988
Turtles

Hej!

Vet någon var man kan hitta Turtles-motiv brodyr, inte alltför stort? Helst med Raphael.

Helst inte jättedyrt, ok. (vill inte gärna köpa ett helt kit med femtielva broderier för att få det jag vill ha)
ichigo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-11-29, 23:19   #2
ichigo ichigo är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 3 988
Hittade en här:
[Otillåten länk, redigerad av Sysidan.se]
(Det är Raphael på bilden, inte Michelangelo som titeln säger) Hur är deras broderier? Eftersom det kostar 11 dollar så vore det inte kul att köpa skräpbrodyr (som t.ex. är för flera lager eller så).
ichigo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-11-30, 07:14   #3
Alice Alice är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2003
Inlägg: 593
Deras brodyrer är väldigt bra. Jag har köpt mycket därifrån och alltid varit nöjd.
Alice är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-11-30, 08:01   #4
ichigo ichigo är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 3 988
Låter ju bra! Då kanske man ska ta o köpa en.
ichigo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-12-03, 05:39   #5
ichigo ichigo är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 3 988
Otillåten sida? För att de kanske säljer copyrightade bilder utan licens? (bara undrar)
ichigo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-12-03, 07:09   #6
Alice Alice är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2003
Inlägg: 593
Jag har inte frågat om dom har licens. Dom har funnits i så många år så jag är övertygad om att Disney fått dom stängda om dom varit otillåtna.
Alice är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-12-03, 07:18   #7
ichigo ichigo är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 3 988
Jag måste erkänna att jag inte bryr mig så mycket om stora företag som Disney. Men om någon stäl från mindre företag eller privatpersoner så blir jag arg. Ja jag kanske är hycklande.

Jag har läst att det är svårt att stämma ryssar eftersom Ryssland skiter i sådana här saker och sajten är rysk.

Jag försökte köpa, men det gick inte eftersom betalsajten är nere. Jag kötpe från en annan ställe istället, billigare, men säkert sämre, haha! Grisen i säcken tror jag eftersom det är många och man får inte ens veta någonting alls, inte se hur det ser ut på broderiytan, inte veta mått, osv... Säkert skräp, ja. :P
ichigo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-12-03, 07:56   #8
Alice Alice är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2003
Inlägg: 593
Men jag kan nog hålla med dig, tycker det är värre när det drabbar småföretag. Hoppas att dina motiv inte var dåliga. Försök igen hos needlework annars, jag har alltid fått det att funka.
Alice är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-12-04, 01:06   #9
ichigo ichigo är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 3 988
Nu har jag äntligen fått filen av dem. Broderade ut en. Lite väl glest (tygets färg syns genom) och.. uusch, när det kom till svarta (kantfärgen) så blev det ju en jäkla spindelväv till slut av hopptråd! inte särskilt smart stygnsatt.......... Att klippa bort kommer ta mig lång tid! Är nu typ 1/3-vägs och har klippt i 20 minuter....

Kanske det här var automatiskt stygnsatt av någon program.

Nu har jag ju inte stor erfarenhet av broderingar eftersom jag bara broderat 1 brodyr som andra stygnsatt, och resten det jag gjort själv (och jag är amatör!) så jag har inte mycket att jämföra med, men det här ser lite uselt ut. Formen ser i alla fall ok ut, men löst bottenfärg och spindelväv till hoppstygn, nja.

[Redigerat otillåten länk]
Kanske du hinner se innan det tas bort. Det är i alla fall beläget i UK.

Jag är säker på att den ryska är bättre. Men nu kan jag inte punga ut mer pengar så jag får nöja mig med det här.

Senast redigerad av ichigo den 2007-12-04 klockan 01:09.
ichigo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-12-04, 07:06   #10
Alice Alice är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2003
Inlägg: 593
Usch vad tråkigt, ja så ska det ju inte vara. Jag kollade lite och såg att t.ex på Bambi så kunde man ju se trådarna på bilden dom har och det ser inte bra ut. Ett hett tips är att till det låga priset så kan man räkna med dålig kvalité. Och där ser man klart och tydligt att det är olagliga grejor dom håller på med, det är nämligen direkt kopior av brothers kort som dom använt sig av. Tråkigt för dig, hoppas det blir bättre när du lyckas med ryska sidan vid nåt tillfälle.
Alice är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-12-05, 18:31   #11
Maskinbroderier Maskinbroderier är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jun 2006
Inlägg: 14
Wink Turtles

Dessa figurer finns på en gratissida att hämta. Då jag inte vet om man får lägga ut länkar här så kan du maila för mer info.
Maskinbroderier är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 21:19.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons