Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Övriga forum > Swap
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2007-11-29, 12:32   #136
Rae Rae är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 866
Tack Brigitta för allt arbete. Och tack Esther o Annalise...jag fick era fina block! Nu att fundera på vad jag ska sy av de.

Rae
Rae är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-11-29, 16:47   #137
WinnieThePooh WinnieThePooh är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2004
Inlägg: 21
Nu har även jag fått mina block. Fast jag blev lite besviken. Trodde man skulle få block av samma sort som man skickade.

Jag skickade tre set med fyrkantiga block och fick tillbaka ett av mina egna samt två stycken hexagonblock (varav det ena inte ens var riktiga hexagoner och inte heller samma mönster på de två blocken). Skulle de inte vara två och två, eller har jag missuppfattat nåt?

Hade tänkt sy en löpare av blocken, men nu vet jag inte vad jag ska göra med dom =) De passar ju inte ihop med varandra de 6 block jag nu har *s*

Tack dock till Birgitta som gjort allt jobb. Förstår att det inte är enkelt att fördela så att alla blir helt nöjda.
WinnieThePooh är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-11-29, 18:09   #138
Birgitta-L Birgitta-L är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 500
Det var ju verkligen synd att du känner dej missnöjd och nej det är inte lätt att fördela blocken.
Dock hade de flesta gjort kantiga block vilket ger att det är flest av dem att swappa, dels är jag ej ansvarig för vad/hur blockens utformning o design är och tycke o smak är ju olika - som tur är.
Även om det är VÄLDIGT roligt o intressant att vara den som swappar allas FINA och väl genomtänkta block, känner jag nu att jag gjort mitt på den punkten - det finns säkert någon som vill ta över "mitt jobb "nästa gång.
Birgitta-L är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-11-29, 21:25   #139
Jensan Jensan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2007
Inlägg: 40
Hej swap-ladies!
Idag väntade ett härligt vadderat överraskningsbrev i brevlådan. Det var kul att få så rolig post (bland alla bankbesked och reklamblad)!! Tack Birgitta för swapande och Birgitta (igen), Ingrid och Hanne för spännande block. De är så annorlunda mot vad jag gjort, och kan tänka ut, och det är ju det som är så kul med att byta idéer och inspriation med varandra. Även jag fick ett par kantiga (hexagoner?) utan att ha gjort några själv. Först blev jag förvånad, sedan lite småskamsen (hade någon fått mina mer simpla fyrkanter i utbyte mot dessa super-avancerade?) men till slut blev jag bara glad - snacka om inspiration på ny nivå. De är dessutom handsydda (Hanne - amazing!) så jag får tänka ut nåt riktigt fint att göra av dem. Och av de fina fyrkantsblocken också såklart. Grytlappar känns lite för slösigt med så här arbetade block - någon som har bra idéer att dela med sig av?
Julstämningshälsningar från Jenny
Jensan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-11-29, 21:41   #140
hannes hannes är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2004
Inlägg: 282
Hej Jenny
Blocken fra mig er tänkt som grytlapper. Se på www.hanneshjemmeside.dk (det er ikke min affär, men en anden Hanne! ), der er så mange fine grytlapper, se både under nyheder, galleri og på netbutikken. Og det med handsydde, det er jo det, jeg likar bedst!
God jul til jer alla, jeg har inte fått mit brev endnu, men det er klart, at det tager längere tid.
hannes är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-11-29, 21:51   #141
Jensan Jensan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2007
Inlägg: 40
Ok! Tack för tipsen, Hanne! Det kanske ska bli "lyxgrytlappar" då :-) To be continued...

Nu är det dags för lite kvällsglögg, ja jag har fått lite julinspriration som ni kanske förstått.
Må gott//Jenny
Jensan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-11-30, 05:09   #142
WinnieThePooh WinnieThePooh är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2004
Inlägg: 21
Birgitta: Det var absolut inte riktat som kritik mot dig, utan vi hade ju faktiskt satt upp regler för swapen. Alla som deltar ska väl följa dem då?

Att det inte fanns tillräckligt med fyrkantiga block att byta, accepterar jag helt som förklaring till varför jag fick hexagoner istället.

Det ena hexagonblocket var jättefint.
Men att jag fick ett set block som var för små (enligt swapreglerna) och inte korrekta hexagoner och dessutom olika färger/mönster tycker jag är trist. Jag trodde vi hade reglerna just för att alla skulle kunna göra något med det man får tillbaka.
WinnieThePooh är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-11-30, 07:37   #143
Rae Rae är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 866
Hej Kerstin!

Jag skickade 2 set hexagonblock of fick åter 1 set hexagon o 1 set fyrkantiga....(alla fina)...vill du byta 1 set hexagon block för min set av fyrkantiga kan du höra av dig till mig...jag har inget bestämd projekt i tankarna så storlekarna spelar ingen roll. Jag kan tänka mig ett extra swap om det underlätter för din projekt.
Rae
Rae är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-11-30, 07:50   #144
WinnieThePooh WinnieThePooh är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2004
Inlägg: 21
Tack för erbjudandet Rae, men det behövs inte.

Jag får väl försöka göra nåt annat med blocken =)
WinnieThePooh är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-11-30, 11:13   #145
Pysseltant Pysseltant är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2007
Inlägg: 599
Kära Swappare,
Vill tacka Therese Karlsson, Kerstin Asp,Lehna Agnesson och Hanne Schröder, för era fina block.
Men främst vill jag tacka dig Birgitta för att ha utfört swappen, jag lämnade 2 set hexagoner och 2 set kvadrater och fick fyra set kvadrater tillbaka. Det var väldigt väl genomtänkt och matchat tycker jag. Jag har sytt ihop dem till en duk som skall quiltas, tycker själv att den blev vacker. Kommer en bild så småningom.
Ett stort tack från supernöjd Ingrid.
Pysseltant är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-11-30, 11:46   #146
hannes hannes är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2004
Inlägg: 282
Tak til Ingrid og Jenny for 2 fine sätt kvadratiske blokke! Og tak til Birgitta for swappandet!
Hilsen, Hanne
hannes är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-12-03, 13:43   #147
patchworker patchworker är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2007
Inlägg: 7
Question

Jeg kan ikke forstå, at jeg ikke har modtaget nogen jule-swap blokke endnu, for det ser ud til at alle har fået nu, også de andre fra Danmark.
Mvh Esther
patchworker är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-12-03, 14:13   #148
Birgitta-L Birgitta-L är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 500
VojVoj... ja vad kan jag säga annat än att alla kuvert lades i samma låda i centrala Göteborg med rätt frimärken på...
Vi må hålla tummarna att det är på "G", nåt annat kan jag inte göra nu !
Birgitta-L är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-12-03, 15:06   #149
iamia iamia är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2006
Inlägg: 722
Jag fick mina block i dag så det tar olika lång tid för posten att komma. Förlåt Birgitta att jag glömde frimärken på mitt retur kuvert Pinsamt
ÅsaS
Jag måste ju tacka för min block jag fick från Winniethepooh och från två som jag inte vem som gjort.
iamia är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-12-03, 18:33   #150
Bertelius Bertelius är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2007
Inlägg: 4
Jeg har netop fået mine blokke meget fine , tak til Rae Johansson og Åsa Sturegren det er spændende hvad jeg får ud af dem tusind tak
Bertelius är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 07:27.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons