![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
Lös söm
Jag har nyligen köpt en Singer Ultralock 14 U243 och den är begagnad och i princip aldrig använd så den är i toppen skick, men min udring är vad det finns för olika typer av anledningar till att sömmen på undersidan blir för lös? Jag tycker jag provat alla typer av trådspänningar och jag är helt säker på att jag inte trätt den fel. Någon, som vet?
Jätte tacksam för svar. Mvh / Angelica |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Jag har ordnat den lösa sömmen så ingen behöver anstränga sig att svara på detta inlägg, men det var en av de rackarns trådarna, (som jag missade flera gånger antagligen) som jag missade "klicket" vid trådspänningsrattarna när jag trädde om den.
Ha det bra alla där ute! |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Jag tror inte du får in tråden mellan trådspänningsbrickorna ordentligt när du trär.
Ta i tråden framför och bakom brickorna vicka tråden fram och tillbaka. Det liksom knäpper till när de hamnar i rätt läge./Bibbi |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Jag hann svara innan du skrev inlägg 2.
Det var precis så jag menade ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 17:11.