![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
![]() Jag är jättesugen på att köpa en overlockmaskin. Vet egentligen inte varför eftersom jag inte ens vet vad en sådan kan mer än göra snygga sömmar som i köpeplagg. Men de måste ju kunna mer än så. Kan någon berätta för mig vad de kan? Vilka maskiner är att rekommendera och vilka märken ska man akta sig för?
Tack på förhand från en ny medlem. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Det beror helt på vilken modell du hade tänkt dig. Dyrare maskiner har fler funktioner.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
När jag köpte overlock ville jag kunna sy med två till 4 trådar, bästa rullfållen skulle tydligen ha 2 trådar. Det var dock lite krångligt att sätta dit en mojäng för att det skulle funka...
Sedan finns det ett otal pressarfötter som kan göra massor: Sy fast resår med perfekt rynkning i kanter tex i underkläder, den matar exakt rätt mängd resår till tyget. "Osynlig uppfållning"-pressarfot, perfekt till stickade tyger när man inte har "cover-stitch"maskin som syr på platta föremål. En ren overlock skär ju kanten samtidigt som man overlockar. För mig är min Overlock oumbärlig. Det är en gammal Bernina, som är TUNG, vilket är bra då den gärna vandrar iväg ändå när man syr långt och snabbt! |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 19:45.