![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#3 |
|
Åh sånt här tycker jag är jättroligt. Älskar att laga mat och baka. Här är mitt favoritäppelkakerecept. Taget ur en tidning och mycket älskat.
100 gram smör 2 ägg 2 dl strösocker 1 dl vetemjöl 1 tsk bakpulver 2 tsk vaniljsocker 2½ dl kokosflingor 3 äpplen skurna i tunna klyftor Smält smöret och låt svalna. Visp ägg och socker vitt och pösigt.Blanda samman mjöl, bakpulver, vaniljsocker, kokos och det avsvalnade smöret. Rör ner blandningen i äggskummet. Häll smeten i en smord rund form ca. 24 cm i diameter. Skala dela och kärna ur äpplena. Skär dem i tunna klyftor. Stick ner klyftorna i smeten. Grädda kakan mitt i ugnen i ca. 30 min på 175 grader. Servera med glass eller vaniljsås. |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 18:53.