Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Övriga forum > Fritt Forum
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Svara

Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2007-11-02, 19:24   #1
Ilsefin Ilsefin är inte uppkopplad

Jag gör något liknande som Alvan, går igenom kroppsdel för kroppsdel och spänner och slappnar av.

Eller så räknar jag andetag på både in- och utandning (känns jättekonstigt först, men för mig funkar det riktigt bra, det kräver lite mer fokus och då håller man andra tankar borta). Men jag räknar aldrig längre än till 8, det blir mindre stressande när jag inte har koll på hur länge jag hållit på. Om jag tex räknar ner från hundra så får jag lite panik när jag närmar mig 50 och fortfarande inte somnat.

Och rent allmänt försöker jag att inte stressa upp mig över att jag inte sover utan försöker göra det till en positiv stund. Låter tankarna sväva fritt, slappna av och försöka att njuta av att ha en stund för mig själv i lugn och ro. Jag tänker att det blir ju ändå vila, även om den inte ger riktigt lika mycket som djup sömn, så kan det ändå ge en annan typ av återhämtning.

Jag har även sömntabletter (Stilnoct som är ganska milda) som jag tar ibland när jag känner att jag behöver få sova ut. Från början tyckte jag att det var jätteläskigt och ville inte använda dem. Asken låg länge, länge i sängbordslådan med bara ett piller tagit (det piller som läkaren beordrat mig att ta för att testa dem så att jag visste hur jag reagerade på dem). Men nu har jag insett att det faktiskt är okej att ta en tablett då coh då och att det är väldigt tryggt att ha dem. Jag somnar lättare, och om jag vaknar så har jag lättare att somna om igen.

Hoppas att det ordnar sig för dig med sömnen, jag vet hur påfrestande det kan vara att inte få sova ordentligt.

/Ilsefin
Ilsefin är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 18:05.