![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
Nu är jag igång!
Jag har fått två beställningar den senaste veckan och nu bestämde jag mig för att gå igång live med en hemsida också för beställningar.
Det blir lite smygstart här i början, men jag räknar med att jobba upp både sortiment och omfattning på hemsidan. Har sett att det är många andra som startar eget som kör just blogg-formen och även om jag KAN programmera så vet jag inte om jag ids. Lägger hellre tiden vid symaskinen... Kaja design Just nu så känns det jättespännande!! //Kaja PS: Det blev "Kaja design" som företagsnamn i alla fall. Har inte registerat in något företag ännu, så det är möjligt att det kommer att bli ett tillägg i företagsnamnet, men ännu så länge så heter jag såhär! |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Önskar dig all lycka till!!!
Sitter själv och pular med hemsida men jag hinner inte så mycket som jag vill just nu. Arbete, 3 barn + man och så förberedelser inför 2 julmarknader. Tänk om man haft obegränsat med tid på dygnet och så ork att hålla igång ![]() /Anna-Karin i Uddevalla |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Fina saker på hemsidan! Lycka till med ditt företag. Såg att du köper 70-talstyger på e-bay. Själv handlar jag en del på Tradera. Vad söker du på? Textiles?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
|
Citat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Där var mycket fint. Men hu vad dyr frakten är! Eller är beräkningarna på e-bays sida fel? 31 dollar för 2 meter tyg låter ganska mycket, eller tänker jag fel?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Ibland använder ebaysäljare av ebays egen frakträknare och dessa tar så mycket mer än vad det är på riktigt.. Ibland kan man skriva och fråga säljaren. föreslå global priority flat rate kuvertet som man kan knö in tyg för 10 dollar frakt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
|
Citat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
|
Vad jag tror är att ebay helt enkelt vill verifiera att det är DU som är du. Och inte tar betalt av dig. De har stora problem med folk som bluffar hit och dit, och försöker scamma folk. Speciellt, med folk (som inte har någonting med auktionen att göra) som skickar "second hand offer" till människor som förlorat en auktion och kommit på andra plats, och ljuger att de är säljaren och vill ge en andra chans, och vill att "förloraren" ska betala vid sidan om. Och eftersom de inte har med auktioenn att göra så blir offret av med pengarna.
Sen finns det folk som försöker bjuda på sina egna auktioner med andra konton för att få upp budgivningen.. Bland mycket annat. Så det är nog därför ebay är noga med att verifiera att du är du, och att kontrollera kreditkort är ett sätt. Har aldrig varit med om att ebay tagit pengar från mig utan att jag sagt till om. "säkrast" är att öppna ett E-kort om du har Swedbank, och sätta 1 kr till det kontot, och sen låta Ebay få det numret. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
|
Med risk för att ha 100% koll så brukar det vara såhär:
"Standard international flat rate envelope" $11 "Standard international flat rate box" upp till 4 punds vikt $23, över det $37. En box är ungefär ett a4-format och 15 cm hög. 8 yards med quilttyg brukar kunna få plats i ett flat rate envelope. Köper man fluffigare tyger eller tyngre tyger så blir det boxen. Jag har fått 8 yards jeanstyg i en box och det funkade, men det var banne mig inte mycket luft i den... Allt förutsätter förstås att man inte fastnar i tullen också... Anledningen till att man får veriferia sig på eBay med är precis de som nämndes ovan. Det krävs inte på Tradera och jag har inte sett det själv, men har ofta hört om folk som bjuder på sina egna auktioner... //Kaja |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 13:18.