Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Övriga forum > Fritt Forum
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2007-10-19, 11:07   #1
sacira sacira är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2007
Inlägg: 207
Tips

Eftersom min far ligger sjuk och inte har så väldigt lång tid kvar skulle jag uppskatta tips angående vad man kan göra för att vara delaktig och uppmuntra han som bara ligger där och väntar Prognosen är högst 2 månader kvar. Han har dålig syn och hörseln. Kan jag sy någonting som han kan "känna" och att jag på så sätt förmedlar min kärlek?
sacira är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-10-19, 11:14   #2
avslutad141023 avslutad141023 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2007
Inlägg: 1 114
hej

först beklagar jag o önskar dej styrka!

när jag låg på sjukhus totalförlamad
sydde en jag håller kär en stor kudde åt mej, i mjuk flanell o fyllde den förutom med vadd även med hemrepad lavendel ( vilket är suveränt bot mot migränartad huvudverk o smärtor i huvudet)

att ligga där ensam o förmögen att röra sig men känna doften av att vara älskad o att någon brydde sig om mej all den tysta tiden, hjälpte mej att kämpa.

så detta är ett tips ifrån mitt hjärta
avslutad141023 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-10-19, 13:08   #3
Annika74 Annika74 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2004
Inlägg: 271
Jag beundrar dig för det du vill göra för din far, och liksom Pulvertroll önskar jag dig styrka.

Jag har inte någon erfarenhet av vad som kan vara bra, men kom att tänka på att en vetekudde i lagom storlek skulle kanske kunna vara något. Den kan man ju värma, och om man vill försiktigt spraya med lite doftolja för en luktförnimmelse.

När jag jobbade på en särskola hade jag en arbetskamrat som alltid på arbetstid hade rött läppstift och en viss parfym, varje dag. Så kunde även barn med nedsatt syn veta att det var hon som stod framför dem.
Läppstift gillar ju inte alla att ha, men jag ville förmedla tanken i alla fall.
Annika74 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-10-19, 14:13   #4
Cessi Cessi är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: apr 2005
Inlägg: 900
Jag säger som pulvertrollet: jag beklagar och vill ge dig styrka.

Jag tycker idéerna om dofter verkar bra. Men kanske att man ska tänka på att det inte doftar kolossalt.

Här hemma brukar somliga klaga på att det stinker hyacinter i hela huset till jul, t ex. Så gör med dofterna så att man kan vila från dem, och plocka fram dem igen. Så tänker jag.


Och Annika, vilken fiffig lärare på din skola!
Cessi är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-10-21, 00:07   #5
sacira sacira är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2007
Inlägg: 207
Tack jättemycket!

Det kommer att bli en egendesignad vetevärmare med möjlighet att använda som doftkudde. Materialvalet: måste tänka på att den ska kunna tvättas i 60 grader tror jag.
sacira är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-10-21, 09:25   #6
Delfintua Delfintua är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2006
Inlägg: 3 987
Beklagar verkligen det du nu går igenom. Känner med dig och vill även jag ge dig styrka.

En sak jag kom på är en fleecfilt med ett broderat hjärta på så känner han det bokstavligt när han tar på det. Från en kär dotter till sin älskade pappa.

Dofter på sjukhus ska man nog vara försiktig med. Många sjukhus eller alla är ju parfymfria. Men en liten doft av lavendel kan väl inte störa någon.
Delfintua är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-10-27, 00:03   #7
sacira sacira är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2007
Inlägg: 207
...inte klar!

Det gick fort. Min far finns inte vid livet längre. Det blir en resa till begravning i stället.
sacira är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-10-27, 07:00   #8
myggorna myggorna är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2006
Inlägg: 771
Beklagar sorgen, tänker på dig, vet vad du går igenom kramar
myggorna är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-10-27, 12:05   #9
Cessi Cessi är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: apr 2005
Inlägg: 900
Oj, ja det gick nog fort. Beklagar förlusten.

Men du, gör den klar ändå. Till dig.

Och ta med dig doften till kistan. Du kan lägga ner doften vid bisättningen. (Att man får se den döde i kistan nån gång före begravningen.)

I min pappas kista finns det en inte oansenlig mängd liljekonvaljdoftolja ... hans favoritblomma.
Cessi är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 06:44.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons