Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Mönster och klädsömnad > Kläder
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Svara

Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2007-10-24, 11:57   #16
Mariannef Mariannef är inte uppkopplad

En tanke som slår mig är att när jag var liten fanns det ingen som hade tiaror, kronor, glittriga kjolar mm, utan ma hade gamla avlagda kläder efter mamma och pappa och så FANTISERADE man om att man var en prinsessa. Gör man det inte för enkelt för barn nu för tiden med att ge dem färdiga fantasier?? Jag skulle nog ha gjort en mantel en rak kjol, en sjal ooch lite plasthalsband, några tomma toarullar, så fick de knåpa ihop resten själva och fantisera. När mina barn var små hade min mamma en låda med plastpärlhalsband, och det kunde sysselsätta en kille och tjej i timtal, bara för att de var tvugna att använda fantsin när de var hos henne.PÅ fritids var det likadant, det fanns viss rekvisita men det mesta byggde på barnens egen fantasi. Det är inte tänkt som en pekpinne, utan mer som ett inlägg i diskussionen om hur barn leker i dag mot då( inte urtiden men väl 40 år sedan!!
Mariannef är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-10-24, 12:08   #17
VivoPlena VivoPlena är inte uppkopplad

Sant. När jag var liten, sent 80-tal, sydde min mamma en kjol av gammal spetsgardin till mig. det var ungefär det jag hade i utklädningsväg. Men jag minns också hur roligt det var med kompisar som hade massa roliga grejer att klä ut sig i.
VivoPlena är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-10-24, 12:57   #18
ichigo ichigo är inte uppkopplad

Ja, avlagda finkläder är minst lika roliga för barnen när de är små. Bara att korta av klänningen osv. Billigare också!
ichigo är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 08:50.