Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Övriga forum > Fritt Forum
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

 
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Prev Föregående inlägg   Nästa inlägg Next
Gammal 2007-10-23, 23:40   #31
Vidar Vidar är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2007
Inlägg: 29
När jag försökte studera till slöjdlärare (i Trä/Metall) så var jag på en del praktiker och fick se hur barn arbetade på olika skolor. Problemet i de flesta fall var att läraren var tvungen att bromsa eleverna för att de ville ha för dyrt material och för avancerade modeller. Läraren har ju inte tid att hjälpa en elev så mycket som den behöver. Och då skulle eleven inte hinna färdigt och således skulle materialet vara bortkastat... Detta gäller för båda slöjdgrupperna.
Strykjärn, sax och nålask mot pelarborr, svarv och stämjärn... Visserligen har ju folk (flickvännen...) lyckats få in fingret under nålen när de sytt, men skolslöjden är ganska olycksfri trots allt.

Och om någon undrar varför jag slutade på utbildningen var det för att jag ville ha den gamla utbildningen där hantverket, känslan för materialet, var viktigt. Inte att läsa 50 böcker om pedagogik och lika många essäer (folk som tycker till och skriver ner det i krångliga ordalag). Det är bra att veta hur man skall lära ut saker och ting, men att ha mer kunskap i det än i det man skall lära ut var inte riktigt jag, helt enkelt.
Vidar är inte uppkopplad   Svara med citat
 


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 13:03.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons