![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
![]() Jag har beslutat att utrangera min fina gröna Husqvarna Automatic och införskaffa en ny, något modernare medarbetare.
![]() Nu har jag dock tvingats inse att vill man ha overlock, då kan den maskinen BARA overlocka. Samma sak med täcksömmar, typ om man köper en Cover Pro. Hmm, jag som trodde att det skulle räcka med en maskin inser nu att jag behöver tre! (Husqvarnan är lite trött...) Men det går ju inte... Så jag skippar overlockandet tills vidare, får fortsätta längta efter snygga coversömmar och satsar istället på en bra vanlig maskin. Jag syr mest barnkläder och lapptäcken och vill ha en driftsäker och pålitlig maskin till ett inte alltför högt pris. Jag vill ha ordentligt med elastiska sömmar att välja på (kanske man kan fuska sig till nå’t som i alla fall liknar coversöm..?) och som inte backar för lite tjockare tyglager ibland. Någon som har tips? Jag har tittat lite på Husqvarnas Emerald 183. Berninas Bernette 92c resp Janomes Jubilee 85 verkar också intressant. Erfarenheter? Hur är kvalitén på Husqvarna/Bernina/Janome/Pfaff? Finns det någon som är "bättre" rent generellt? |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 16:27.